Zwolnienia w popularnej marce ubraniowej
Spółka OTCF, która jest właścicielem marki 4F, opublikowała sprawozdanie finansowe za 2023 r. Firma w ubiegłym roku zanotowała stratę w wysokości 17 mln 491 tys. zł. Z tego powodu wprowadzono poważne zmiany w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, w tym zwolnieniu 130 pracowników.
Jak informuje portal dlahandlu.pl, który opisał sprawozdanie, spółka tłumaczy zwolnienia trudnościami, z jakimi zmagała się w ubiegłym roku. Wśród nich wymieniono m.in. ograniczenie popytu związanego z pogorszeniem nastrojów konsumenckich. Miały być one wywołane:
kontynuacją wojny na Ukrainie, wciąż wysoką inflacją, rosnącymi cenami paliw oraz cen energii, a także zwiększonym poziomem zadłużenia i co za tym szło kosztami odsetkowymi.
Dodatkowym problemem okazała się nietrafiona kolekcja ubrań, którą sprzedawano w 2023 roku. Z tych względów firma ograniczyła znacząco zamówienia nowych kolekcji, jak również ograniczono większe inwestycje. Nastąpiła redukcja tzw. pozycji kosztowych, w tym zatrudnienia o ponad 130 osób.
- W 2023 roku w spółce OTCF istotnie zmniejszyliśmy zatrudnienie o 135 osób. Proces ten nie miał charakteru zwolnień grupowych, w większości przypadków nie obsadzaliśmy wygasłych wakatów. Proces optymalizacji zatrudnienia miał związek z transformacją w kierunku organizacji zwinnej, dlatego zaoszczędzone środki zainwestowaliśmy w rozwój kompetencji pracowników. Zespołom OTCF zaproponowaliśmy m.in. nowe cykle szkoleń, których celem było zwiększenie efektywność procesów. Zmieniliśmy również strukturę zespołu awansując wiele osób na pozycje liderskie. Przygotowaliśmy w ten sposób organizację do kontynuowania dynamicznej ekspansji zagranicznej marki 4F, która dzisiaj jest obecna w 42 krajach świata - wyjaśnia Wojciech Wieroński, członek zarządu OTCF S.A.
W 2023 r. spółka trzeci rok z rzędu utrzymała poziom sprzedaży powyżej 1,3 mld zł, zamykając okres obrachunkowy wartością 1379 mln (spadek o 5,3 proc. r/r), co świadczy o mocnej pozycji rynkowej marki i jej relatywnej odporności na wahania koniunkturalne - podsumowuje w sprawozdaniu spółka cytowana przez portal dlahandlu.pl
Firma F4 przegrała z Adidasem i już nie jest oficjalnym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Tak wygląda najnowsza kolekcja olimpijczyków na Paryż 2024 firmy Adidas
Zobacz koniecznie