Drogi rowerowe, więcej zieleni, miejsc parkingowych ale węższe ulice?

i

Autor: archiwum

GLIWICE

W Gliwicach powstaną nowe drogi rowerowe. Stracą na tym kierowcy

To świetna wiadomość dla rowerzystów. Jeszcze w tym roku ma być gotowa koncepcja zakładająca wyznaczenie pasów rowerowych w centrum Gliwic. ZDM zlecił realizację dwóch zadań, mają powstać pasy ruchu dla rowerów na jezdniach.

W tym zakresie zlecono realizację dwóch zadań. Obecnie trwa opracowanie koncepcji, obejmującej m.in. wyznaczenie pasów i dróg rowerowych oraz zaprojektowanie dedykowanej rozwiązaniu zmiany organizacji ruchu. Przy okazji, urząd miasta deklaruje, że zadba o zieleń w obrębie inwestycji.

- Drogi rowerowe w Gliwicach trzeba połączyć w logiczną całość. Obecnie często trasa kończy się nagle, a rowerzysta musi kontynuować jazdę ulicą. - czytamy w komunikacie Urzędu Miasta w Gliwicach

Pierwsza część inwestycji zredukuje pasy ruchu

Zadanie będzie polegało na wykonaniu koncepcji zakładających wyznaczenie pasów rowerowych, dróg rowerowych i uporządkowaniu postoju pojazdów oraz – w miarę możliwości – zaprojektowaniu nowej zieleni miejskiej. Obejmie odcinki ulic:

  • Dworcowej,
  • Jana Pawła II,
  • Dunikowskiego,
  • Mikołowskiej,
  • Wrocławskiej,
  • Częstochowskiej,
  • Konarskiego,
  • Zabrskiej,
  • Strzody
  • Wyszyńskiego.

Celem jest zapewnienie bezpiecznych połączeń rowerowych w ciągu wybranych głównych ulic w centrum miasta, tworzących siatkę tras rowerowych wraz z istniejącymi już drogami i szlakami rowerowymi. Ponadto – dzięki redukcji pasów ruchu – wyznaczone zostaną drogi dla pieszych oraz nowe miejsca parkingowe.

Kolejny etap to ukłon w stronę rowerzystów

Zadanie obejmie wykonanie projektów zmiany docelowej organizacji ruchu w zakresie wyznaczenia pasów ruchu dla rowerów na jezdniach lub dróg dla rowerów m.in. na ulicach:

  • Toszeckiej,
  • Bernardyńskiej,
  • Śliwki,
  • Orlickiego,
  • Świętojańskiej,
  • Tarnogórskiej,
  • Opolskiej,
  • Dąbrowskiego,
  • Traugutta,
  • Poniatowskiego,
  • Pszczyńskiej,
  • Kościuszki,
  • Andersa,
  • Kozielskiej
  • Daszyńskiego.

W miejscach, gdzie wyznaczenie takich pasów będzie niemożliwe, projektant ma wskazać dodatkowe rozwiązania – np. koncepcję przebudowy układu drogowego, zakładającą budowę odrębnej drogi dla rowerów