PKP zamyka na 3 miesiące część przejścia pod dworcem w Sosnowcu

i

Autor: Sosnowiec łączy

Sosnowiec

Modernizacja stacji Sosnowiec Główny. Wejście na perony tylko z jednej strony

Trwa modernizacja stacji Sosnowiec Główny. W ramach prac dwa istniejące perony zostaną dostosowane do obsługi wszystkich podróżnych. Ponadto powstanie nowy, komfortowy i w pełni wyposażony peron. Ale zanim podróżni będą mieli szansę skorzystać z udogodnień, muszą się przygotować na utrudnienia i to spore. Część przejścia podziemnego na trzy miesiące została wyłączona z użytkowania.

Modernizacja stacji Sosnowiec Główny

Na początku czerwca ruszyły prace modernizacyjne na stacji Sosnowiec Główny. W ramach inwestycji PKP PLK dwa istniejące perony zostaną przebudowane dla większego komfortu podróżnych. Wykonawca wybuduje także dodatkowy trzeci peron, wyposażony w wiatę, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Pojawią się tam również tablice z godzinami odjazdów, zegary i wyświetlacze z informacją o pociągach.

Na chwilę obecną zdemontowano ok. 3 km starych torów. Jednocześnie gromadzone są materiały pod budowę nowych. Do stacji w Sosnowcu zwieziono już 25 tys. ton tłucznia.

Inwestycja PKP obejmuje również przebudowę przejścia podziemnego. W pierwszej kolejności wykonawca wyburzy jeden segment przejścia. Następnie w jego miejsce zostanie wybudowany nowy segment z windą i schodami na nowy peron nr 3. Z tego powodu od 2 lipca do 2 października 2024 roku dojście do stacji Sosnowiec Główny od strony ul. Kilińskiego zostanie zamknięte.

Dostęp do peronów będzie możliwy przejściem podziemnym od ul. 3 Maja i wydłużoną o 1 km drogą z ul. Kilińskiego przez ul. Piłsudskiego. Przy planowaniu podróży prosimy o uwzględnienie dodatkowych 15 min na dojście do peronów - przeczytamy w komunikacie PKP PLK.

Przebudowa magistrali E 65 w woj. śląskim

Modernizacja stacji Sosnowiec Główny to element największej w historii inwestycji kolejowej w regionie, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mowa o przebudowie magistrali E 65. Prace prowadzone będą na trzech odcinkach:

  • Będzin – Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice
  • Tychy – Goczałkowice
  • Zabrzeg – Zebrzydowice

Na odcinku od Będzina do Katowic Szopienic Południowych dobudowane zostaną dwa tory. Dzięki temu możliwe będzie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego, a co za tym idzie - zwiększenie przepustowości i liczby kursujących pociągów. Roboty budowlane idą pełną parą. Wyłączona z obsługi stacja Będzin jest w trakcie przebudowy, docelowo pozostanie wyłącznie stacją towarową. Z kolei przy ul. Chemicznej powstanie nowy przystanek Sosnowiec Środula wraz z podziemnym przejściem pieszo-rowerowym.

W stacji Sosnowiec położyliśmy fundamenty pod nową nastawnię, z której dyżurni będą dbali o bezpieczne prowadzenie ruchu. Na katowickim odcinku tej inwestycji wykonaliśmy demontaż konstrukcji wiaduktu kolejowego przebiegającego nad modernizowaną linią. Obecnie budowane są nasypy przy obiekcie pod dodatkową parę torów. Wykonawca pracuje przy budowie mostu nad rzeką Rawą. W sąsiedztwie planowanego przystanku Katowice Morawa budowany jest mur oporowy, który docelowo podtrzyma nasyp i nowy peron. Rozpoczęcie prac związanych z budową nowego przystanku Katowice Morawa planowane jest w I kwartale 2025 roku - informuje Katarzyna Głowacka, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prace budowlane na odcinku od Będzina do Katowic Szopienic Płd. są przewidziane w latach 2023-2027. Inwestycja ma wartość 785 mln zł i jest dofinansowana z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.