Wiadomości

Hala peronowa dworca PKP w Bytomiu na ukończeniu. Nowe poszycie dachu już prawie gotowe

Prace związane z montażem nowego poszycia dachu hali peronowej dworca PKP w Bytomiu dobiegają końca. Wykonawcy inwestycji pozostały jeszcze tylko ostatnie prace wykończeniowe, a w wakacje rozpocznie się już montaż oświetlenia hali. Z kolei pod halą peronową dworca zakończyły się roboty związane z budową peronów.

Remont hali dworca PKP w Bytomiu wkrótce zostanie ukończony

Na ukończeniu są prace prowadzone w hali dworcowej PKP w Bytomiu. Obecnie trwa wykańczanie nowego poszycia dachu.

Przebudowa linii kolejowej nr 131 z pewnością sprawi, że transport z Bytomia do innych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz lotniska w Pyrzowicach będzie szybszy i bardziej komfortowy – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – Kolej stanowi bardzo ważny środek transportu. Uwzględniliśmy jej rolę w ramach planowanej budowy centrów przesiadkowych na pl. Wolskiego, w Karbu i Stroszku – podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.

Trzeba przyznać, że hala dworcowa przeszła prawdziwą metamorfozę. Po wykonaniu prac związanych z wzmocnieniem konstrukcji hali i zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz montażem krokwi i deskowaniu, firma PORR SA przystąpiła do montażu nowego poszycia dachu z blachy cynkowo-tytanowej oraz przeszklenia świetlików. Poza pracami wykończeniowymi, wszystkie pozostałe roboty związane z przebudową dachu hali peronowej zostały już zakończone.

Zobaczcie w galerii, jak obecnie wygląda bytomska hala dworca.

Wkrótce ruszy linia kolejowa nr 131. Znamy datę

Przypomnijmy, że w kwietniu na odnowionej hali peronowej dworca PKP zainstalowane zostały nowe napisy BYTOM. Napisy elewacyjne są rozłożone na szerokości 9 metrów i mają wysokość prawie jednego metra. Stare napisy neonowe zostały zastąpione ledowymi i świecą intensywną ciemnoniebieską barwą (zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków).

Prace modernizacyjne na odcinku Magistrali Węglowej od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego rozpoczęły się w marcu 2022 roku. W ramach inwestycji zostanie wymienione 76 km torów wraz z siecią trakcyjną. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem, w tym 217 rozjazdów. Na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zostanie dobudowany dodatkowy tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii kolejowej.

Na przebudowanej linii kolejowej nr 131 ruch pasażerski będzie się odbywał z prędkością do 140 km/h, zaś ruchu towarowy do 120 km/h – mówi Paweł Rodzoś, dyrektor projektu firmy PORR SA. – Od września 2024 roku chcemy przywrócić ruch towarowy na odcinku z Chorzowa Starego do Bytomia Karbia, a na koniec roku Inwestor prowadzi rozmowy z przewoźnikami o powrocie pociągów pasażerskich na cały odcinek między Chorzowem Batory a Nakłem Śląskim – dodaje Paweł Rodzoś.