Władze Katowic skrytykowały PLK za opieszałość
W zeszłym tygodniu władze Katowic zorganizowały briefing prasowy na temat nadchodzącej inwestycji kolejowej. W dużym skrócie - miasto skrytykowało PKP PLK za opieszałość w działaniach, wyraziło obawę przed chaosem informacyjnym i stwierdziło, że podane przez inwestora terminy zamknięcia wiaduktów są nierealne. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule podlinkowanym niżej.
Polskie Linie Kolejowe odpowiadają na zarzuty
Teraz swoje trzy grosze postanowiły wtrącić Polskie Linie Kolejowe. Na stronie internetowej poświęconej inwestycji opublikowano stanowisko spółki po briefingu prasowym Urzędu Miasta Katowice.
Odziedziczyliśmy projekt z licznymi zaniedbaniami na poziomie planowania wdrażania robót budowlanych oraz interakcji z interesariuszami i sąsiadami inwestycji w czasie jej realizacji. Kwestie, które powinny być adresowane w poprzednich latach planowania inwestycji, a które nie zostały dopilnowane przez poprzednie władze PLK SA. Tym większy wysiłek wkładamy od daty podpisania umowy z wykonawcą w kwietniu tego roku, nadrabiając zaległości w tym zakresie, w dbanie o to, aby realizacja inwestycji przebiegała z jak najmniejszymi uciążliwościami dla podróżnych, mieszkańców i kierowców - zaczyna Rusłana Krzemińska, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dalej spółka podkreśliła, że prace celowo nie będą prowadzone na sąsiadujących obiektach, by zapewnić mieszkańcom alternatywne drogi przemieszczania się po mieście. Zaznaczyła też, że do miesięcy trwały intensywne przygotowania, które wymagały ogromu pracy.
Nastawnia w Bytomiu jest w trakcie remontu. Jej unikatowe piękno widać coraz wyraźniej
PLK podtrzymują daty zamknięcia wiaduktów
Przebudowa linii kolejowej na szlaku Katowice Szopienice Południowe - Katowice Piotrowice rozpoczęła się w poniedziałek 2 września. Spółka nie wyklucza, że w wyjątkowych sytuacjach prace będą prowadzone w godzinach nocnych. Jednocześnie zapewnia, że zrobi wszystko, by ograniczyć negatywny wpływ jakichkolwiek robót na komfort mieszkańców.
Niezmiennie traktując samorząd jako kluczowego partnera w tej inwestycji i biorąc pod uwagę dziś zgłoszone sugestie Urzędu Miasta Katowice o potrzebnym dodatkowym czasie na wprowadzenie przez Urząd oznakowania w ramach organizacji ruchu, nasze prace rozpoczniemy zaraz po zrealizowaniu odpowiednich działań przez samorząd, intensyfikując prace wykonawcy tak, aby utrzymać główne terminy umowne - zapowiada rzeczniczka spółki.
Aktualnie Polskie Linie Kolejowe czekają na ostatnie formalne uzgodnienia przez policję w zakresie sygnalizacji świetlnej dla ul. Granicznej i Mikołowskiej oraz organizacji ruchu dla ul. Załęskiej i Przodowników. Jak podkreśla spółka, urzędnicy uzgodnili już tymczasową organizacją ruchu dla ul. Bagiennej, otrzymali komplet dokumentów dla ul. Kłodnickiej, a na początku przyszłego tygodnia dostaną dokumenty dla ul. Mikołowskiej i ul. Granicznej.
Jak podają PLK, tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzana w podanej kolejności:
- Bagienna 9.09.2024
- Graniczna 16.09.2024
- Mikołowska 23.09.2024
- Kłodnicka 30.09.2024
- Załęska, Przodowników 18.11.2024