Autobusem z Bytomia do Gliwic jedziesz bardzo długo
Od dwóch miesięcy pasażerowie kursujący autobusami na trasie Bytom-Gliwice są zmuszeni jechać okrężną drogą. Wcześniejsza linia łącząca te miasta - 850, została zlikwidowana przez Zarząd Transportu Metropolitalnego. W jej miejsce powołano linię M16. Warto dodać, ślamazarną linię M16, która do Gliwic jedzie okrężną drogą pomijając te przystanki, na których najbardziej zależało pasażerom: M1 w Zabrzu, CH Plejada w Bytomiu czy w rejon gliwickiej zajezdni tramwajowej. I choć pasażerowie są niezadowoleni z tych zmian, ZTM nie ma jak na razie zamiaru przywracać linie 850.
– Obecnie nie jest rozpatrywane przywrócenie kursowania linii 850. Prowadzone są uzgodnienia z zarządcami hipermarketów dotyczące zmodyfikowania przebiegu trasy linii 750 w celu zabezpieczenia realizacji połączeń bezpośrednich realizowanych do tej pory linią 850 - oświadczył w rozmowie z nettg.pl Bartosz Seweryn, inspektor w Wydziale Reklamy i Marketingu Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach.
Decyzja o likwidacji linii 850 uderzyła najbardziej w pasażerów, którzy dojeżdżali tym autobusem z Bytomia do centrum handlowego M1 w Zabrzu oraz w rejon gliwickiej zajezdni tramwajowej czy na ul. Chorzowską. Trasa linii M16 jest okrężna i przebiega obok kopalni Guido w Zabrzu. Dodatkowo czas przejazdu jest tak długi, że trzeba kasować droższe bilety.
Jak pisze nettg.pl, takie wydłużenie trasy nie było pomysłem pasażerów, lecz urzędników.
– Przed uruchomieniem linii M16, jej przebieg był uzgodniony z samorządami, przez które linia przebiega. Włączenie do obsługi przystanku znajdującego się przy kopalni Guido w Zabrzu odbyło się na wniosek Urzędu Miasta w Zabrzu. Przystanek ten znajduje się po drodze z Dworca PKP, a więc głównego zabrzańskiego węzła przesiadkowego, do Drogowej Trasie Średnicowej, którą linia M16 dojeżdża do centrum Gliwic - poinformowała portal nettg.pl Klaudia Matuszna z Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach.
W sprawie likwidacji 850 i koszmarnej dla pasażerów trasy M16 w ZTM interweniowało miasto Bytom. Udało się uzyskać tyle, że linia 750 ma dodatkowe kursy we relacji Bytom Dworzec - CH Plejada. Do tego gmina Bytom wnioskowała kursowania linii 250, co ma usprawnić dojazd do CH M1 w Zabrzu. Ponadto na wniosek Bytomia trasa M16 została jeszcze bardziej wydłużona o wjazd do dzielnicy Miechowice.
Źródło: nettg.pl