Kiedy koniec remontu linii kolejowej 131?
Przebudowa linii kolejowej nr 131 na odcinku Nakło Śląskie - Chorzów Batory dobiega końca. Jego przebudowa rozpoczęła się w marcu 2022 r. i od tamtej pory mieszkańcy powiatu tarnogórskiego nie mogli pociągiem dostać się do m.in. Chorzowa i Katowic.
W końcu po niemal trzech latach PKP PLK ogłosiło datę wznowienia kursowania pociągów między Nakłem Śląskim a Chorzowem Batorym. Przywrócenie ruchu pociągów od Tarnowskich Gór do Chorzowa i dalszych miast planowane jest na 15 grudnia 2024 roku. Wówczas zacznie obowiązywać nowy rozkład jazd pociągów 2024/2025. Informację tę jako pierwszy podał portal chorzowski.pl.
Remont linii kolejowej nr 131 trwał niemal trzy lata
Przypomnijmy, że prace torowe od marca 2022 roku prowadzone były całym odcinku linii kolejowej nr 131 w Bytomiu od granicy z Chorzowem do granicy z Radzionkowem. W trakcie kilkudziesięciu miesięcy przebudowano stację kolejową Chorzów Miasto oraz wybudowano nowy wiadukt kolejowy nad ul. Floriańską. W trakcie modernizacji postawiono również nowy przystanek Chorzów Uniwersytet w rejonie ul. Strzelców Bytomskich.
W Bytomiu zaś w ramach inwestycji odrestaurowano halę peronową na stacji Bytom. O szczegółach inwestycji wcześniej pisaliśmy tutaj. Wykonawca inwestycji – firma PORR SA prowadzi również intensywne prace związane z budową peronów na stacjach w Karbiu i Stroszku.
Również Radzionków nie ominęły prace modernizacyjne. Wybudowano tam nawierzchnię nowego peronu oraz zamontowano gabloty informacyjne. Obecnie prowadzona jest tam budowa przejścia podziemnego oraz pochylni.
Ponadto w ramach inwestycji na odcinku linii kolejowej nr 131 wymienione zostały także tory, rozjazdy, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Zobaczcie w galerii, jak wygląda świeżo wyremontowana hala peronowa dworca PKP w Bytomiu.