Nowa droga rowerowa w kierunku Ząbkowic biegnie wzdłuż torów ul. Wczasową do ul. Żeglarskiej, ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej), przy parku brzozowym i ul. Armii Krajowej. Skręca w stronę ząbkowickiego dworca, wiedzie tunelem pod torami i z drugiej strony dzielnicy ul. Sikorskiego, Gospodarczą, Szosową, gościńcem Pasieka, do ul. Inwestycyjnej prowadzącej do strefy gospodarczej.
Z kolei fragment spod gołonoskiego dworca do huty poprowadzony jest ul. Uklańskiego (dawna Piecucha) i Piłsudskiego. Przy trasach stanęły też ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe.owerzyści mogą również korzystać z dróg rowerowych, które powstały na al. Zagłębia Dąbrowskiego – na odcinku od nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Graniczną do nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Tysiąclecia. Z kolei na ul. Tysiąclecia nowa droga biegnie od al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Tam łączy się z istniejącym od kilku lat odcinkiem, który w jedną stronę prowadzi do skrzyżowania z ul. Uklańskiego i św. Antoniego i dalej nowym fragmentem do huty, a w drugą stronę do skrzyżowania z ul. Leśną i Morcinka.
W zeszłym roku droga rowerowa wykonana została na ul. Kasprzaka, a w Ząbkowicach do użytku oddany został tunel pod torami kolejowymi przy dworcu, z którego korzystają piesi i rowerzyści. To wygodne i bezpieczne połączenie dwóch części dzielnicy.
W Dąbrowie Górniczej sieć dróg rowerowych docelowo ma objąć miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty „Katowice”, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie.
Jej duża część już istnieje i można z niej korzystać. Dzięki temu rower służy nie tylko do jazdy po miejscach rekreacyjnych, ale też do przemieszczania się na co dzień między dzielnicami, np. w drodze do pracy.