Seniorzy wykluczeni cyfrowo z dostępem do Uberomatów? Mają stanąć przy dworcach i szpitalach

i

Autor: Archiwum Seniorzy wykluczeni cyfrowo z dostępem do Uberomatów? Mają stanąć przy dworcach i szpitalach

Transport

Seniorzy wykluczeni cyfrowo z dostępem do Uberomatów? Mają stanąć przy dworcach i szpitalach

2024-07-30 14:40

Uber chce zlikwidować bariery technologiczne i dotrzeć do osób wykluczonych cyfrowo. W jaki sposób? Całkiem prosty. Chce w okolicach dworców i szpitali zamontować "uberomaty", z których będą mogli korzystać seniorzy mający problemy z obsługą aplikacji łączącej ich z kierowcami taksówek.

Uberomaty dla seniorów. Nowy pomysł platformy

Uber wiele lat temu zrewolucjonizował system transportu miejskiego oferując możliwość podróżowania "taksówkami" dzięki specjalnie do tego przeznaczonej aplikacji. Choć wywołało to wojnę między Uberem a tradycyjnymi taksówkarzami i korporacjami taksówkowymi, to pomysł przyjął się bardzo dobrze i dziś z Ubera i innych podobnych aplikacji korzystają miliony osób na całym świecie. Warto dodać, że miliony młodych osób, bowiem dla seniorów często obsługa aplikacji Ubera jest ponad ich możliwości. Dlatego też popularna platforma łącząca kierowców z pasażerami myśli nad wprowadzeniem w Polsce "uberomatów", czyli specjalnych terminali, które pomagałyby w zamawianiu przejazdów taksówką, o czym pisze "Rzeczpospolita". Według ich informacji Polska ma być jednym z pierwszych krajów, gdzie takie rozwiązanie ma być zastosowane. Rozwiązanie, które obecnie jest testowane w Czechach. 

Testy w Czechach zakończyły się pozytywnie i chcielibyśmy skalować ten projekt - przyznał w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Uber Polska.

Tego rodzaju urządzenia miałyby stanąć przy dworcach, lotniskach oraz szpitalach. Kiedy? Tego nie wiadomo. Jak informuje "RZ", wszystko rozbija się o "bariery" regulacyjne. Jednak gdyby udało się to wprowadzić, Uber zyskałby dostęp do klientów, którzy do tej pory nie korzystali z ich aplikacji. 

To rozwiązanie, które daje dostęp do naszej platformy i umożliwia zamówienie przejazdu bez konieczności posiadania aplikacji. Zatem jest to narzędzie dające nam szansę dotrzeć do zupełnie nowego klienta: osób starszych, mniej zaawansowanych cyfrowo - podkreśla w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Michał Konowrocki.