Nowe mieszkania w Rudzie Śląskiej czekają na właścicieli
W Rudzie Śląskiej, przy ulicy Bankowej, zakończyła się inwestycja związana z budową nowych mieszkań komunalnych. Do wykonania pozostały jeszcze prace związane z nasadzeniami i zazielenieniem oraz urządzeniem placu zabaw, ale same mieszkania są już praktycznie gotowe do przekazania nowym najemcom. Łącznie do rozdania jest 52 lokali o powierzchni od 45 do 52 m kw. Budowa rozpoczęła się w styczniu 2022 roku. Przy ul. Bankowej powstały dwa bliźniacze budynki. W każdym z nich jest 26 mieszkań, z podziemnymi garażami i przestrzenią rekreacyjną pośrodku. Do każdego lokalu przynależy komórka lokatorska.
Budynki mają trzy mieszkalne kondygnacje nadziemne i jedną podziemną, w której oprócz garaży znajdą się: rowerownia, pomieszczenia techniczne i pomieszczenie na odpady – informuje Piotr Janik, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Ruda Śląska.
Każdy budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W każdym budynku są windy oraz po jednym mieszkaniu z powiększonymi otworami drzwiowymi oraz układem pomieszczeń pozwalającym na swobodne korzystanie z nich przez osobę na wózku inwalidzkim.
Między budynkami powstała przestrzeń rekreacyjna z porośniętym darnią dachem podziemnych garaży, latarniami, ławkami i miejscem na rowery.
Miasto rozpoczyna teraz procedurę "rozdawania" nowych lokali mieszkańcom Rudy Śląskiej. Kto ma największe szanse?
Najpierw lista kolejkowa do mieszkań. Czeka ponad 900 osób
Jak wyjaśnia wiceprezydent Aleksandra Skowronek, nowe mieszkania zostaną zaproponowane osobom z listy oczekujących na mieszkanie komunalne.
- Wykazy aktualnie dostępnych lokali publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta oraz w Rejonach Eksploatacji Budynków MPGM TBS Sp. z o.o. na tydzień przed terminem oględzin. Każdy oczekujący na mieszkanie ujęty na liście może zgłosić w podanym terminie zainteresowanie mieszkaniami oferowanymi w publicznym ogłoszeniu. Przydział lokalu następuje w kolejności zgodnej z datą złożenia wniosku - informuje Aleksandra Skowronek.
Wnioski osób oczekujących na przyznanie mieszkania komunalnego są zakwalifikowane na listę na okres 1 roku licząc od daty ich złożenia. Osoby znajdujące się na liście oczekujących mają obowiązek dokonywać aktualizacji wniosku najpóźniej w terminie 1 roku od daty złożenia wniosku lub daty dokonania poprzedniej pełnej aktualizacji. Brak aktualizacji upoważnia do wykreślenia wniosku z listy oczekujących na mieszkanie. Aktualnie lista liczy 905 pozycji.
Koszt inwestycji to blisko 21,3 mln zł, z czego ponad 11 mln zł pochodzi z bezzwrotnej dotacji z Banku Gospodarstwa Krajowego z tzw. Funduszu Dopłat. Ponadto miasto pozyskało ponad milion zł Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.