To efekt prac na rewitalizowanym odcinku linii od Dąbrowy Górniczej Wschodniej do Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce. Zyskają zarówno pasażerowie jak i kierowcy.
Nowy wiadukt kolejowy ma ponad 50 metrów długości i waży ok.300 ton. Usprawnia podróże i przewóz towarów na linii między Tunelem, Bukownem a Sosnowcem Południowym.
Zamontowany w miejscu starej konstrukcji obiekt, zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Są również korzyści dla komunikacji drogowej. Pod wiaduktem została wyremontowana jezdnia, którą wykorzystują m.in. autobusy komunikacji miejskiej.
Powstał też nowy chodnik, którym piesi bezpiecznie przejdą z ul. Orkana do ul. Łuszczaka. Budowa wiaduktu kolejowego jest kolejnym efektem projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”
Od maja na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, a od października na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia podróżni korzystają z nowych, wyższych peronów, z których łatwiej wsiąść do podciągów. Perony są wyposażone w wiaty i ławki.
Orientację ułatwia czytelne oznakowanie.
Są też zamontowane gabloty z rozkładami jazdy, zegary i nagłośnienie. Większy komfort obsługi i bezpieczeństwo zapewnia podróżnym monitoring i jaśniejsze oświetlenie peronów i dróg dojścia.
Inwestycja PLK objęła też wymianę torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Dzięki temu od nowego rozkładu jazdy (15 grudnia 2019) pociągi pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Przed pracami prędkość była o 30 – 50 km/h mniejsza.