Z dokumentacji przetargowych wynika, że jako pierwsze – w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy - miałyby dotrzeć do Bielska-Białej autobusy spalinowe. Będzie ich osiem – cztery mini (do 7,5 m), trzy maxi (12 m) i jeden mega (autobus przegubowy).
14 miesięcy na dostawę będzie miał producent sześciu autobusów napędzanych wodorem. Będą to cztery pojazdy maxi i dwa mega.
Będą też elektryki
Tyle samo czasu ma upłynąć od zawarcia umowy na dostarczenie 16 autobusów elektrycznych: 12 maxi i czterech mega.
Autobusy elektryczne zapewnią cichą, komfortową i bezemisyjną jazdę. Dodatkowo będą posiadać szereg rozwiązań zwiększających komfort pasażerów i dostępność, takich jak:
- gniazda USB do ładowania telefonów,
- głośnik zewnętrzny informujący pasażerów o numerze linii,
- białe wyświetlacze kierunkowe,
- drzwi odskokowo-przesuwne,
- dodatkowe oznakowanie siedzeń dla osób z niepełnosprawnościami.
- Pojazdy będą klimatyzowane. Ich ładowanie będzie mogło się odbywać na dwa sposoby: przez pantograf umieszczony na dachu lub gniazdko plug-in. - dodaje MZK.
Przetarg wpisuje się w wieloletnią strategię taborową MZK w Bielsku-Białej. Stale modernizujemy naszą flotę, aby zapewnić pasażerom komfortowe, niezawodne i ekologiczne przejazdy.
Terminy składania ofert mijają pod koniec października i na początku listopada.
Dyrektor ds. technicznych MZK Bartosz Kaźmierczak powiedział, że przewoźnik obecnie dysponuje 134 autobusami. Nowe częściowo zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej jest spółką komunalną, która wykonuje zadania w zakresie lokalnego publicznego transportu zbiorowego. Jest największym przewoźnikiem w okolicy.
Polecany artykuł: