Przebudowa torów kolejowych na katowickim rynku wprowadziła znaczące zmiany w codziennym życiu mieszkańców. Zamknięcie i skrócenie tras tramwajowych zmusiło pasażerów do korzystania z uruchomionego przez ZTM transportu zastępczego - autobusów.
Ich trasy jednak odbiegały od tramwajowej normy, podróż zajmowała więcej czasu. Dodatkowo wiele busów zastępczych było niewielkich rozmiarów mogących zmieścić około 20 pasażerów, a nie jak standardowy tramwaj prawie 200 osób, w tym ponad 40 na miejscach siedzących.
Remont torowisk zakończył się sukcesem
Remont torów w samym centrum Katowic to wymiana zużytych części stalowych. Od 22 lipca trasa Zawodzie - Brynów była niedostępna, a w odcinku Aleja Korfantego - ul. 3 Maja rewitalizację rozpoczęto 15 sierpnia.
Za prace remontowe odpowiedzialna jest firma ZUE S.A z Krakowa, a inwestycja kosztowała Katowice 7,2 mln złotych.
Wymiana torów zakończyła się sukcesem, w środę 25 września katowickim rynkiem ponownie ruszyły tramwaje w kierunku Placu Wolności i Ronda im. gen. Ziętka. Ruch w kierunku Brynowa i Zawodzia został przywrócony już wcześniej.
Aktualnie tramwaje o trasach bez zmian to: 13, 16, 23, 25 i 46. Natomiast dla 0, 6, 7, 11, 15, 19 i 20 powstały nowe rozkłady jazdy, które możecie znaleźć w komunikatach na stronie internetowej ZTM.
Rynek w Katowicach wciąż jest remontowany
Zobacz zdjęcia
Kiedy znikną barierki na Rynku w Katowicach?
A gdzie w tym wszystkim piesi? Za barierkami skrupulatnie rozłożonymi wzdłuż skrzyżowania przy Teatrze Śląskim.
Dostęp do przystanków najbliższych pracom budowlanym, czyli Katowice Teatr Śląski i Katowice Rynek, jest nieznacznie utrudniony. Aby przejść przez skrzyżowanie z każdej strony wytyczone są bezpieczne, ale i wąskie ścieżki. Wydaje się, że rewitalizacja tego odcinka zmierza ku końcowi. Stanie się to dopiero w październiku.
Oby najszybciej katowicki rynek opuścił pył i koparki, jednak przed miastem pozostało jeszcze wiele remontów, zmian w komunikacji miejskiej i utrudnień, więc katowiczanie lepiej uzbrójcie się w cierpliwość.