Makro Cash & Carry

i

Autor: Shutterstock Makro Cash & Carry

Rybnik

MAKRO zamyka cztery hale w Polsce. Padło na Rybnik. Co z pracownikami?

2025-06-27 11:21

Rybnik żegna kolejną znaną markę. Tym razem z miasta znika Makro – sieć samoobsługowych sklepów dla przedsiębiorców, obecna w Rybniku od ponad ćwierć wieku. Spółka Makro Polska ogłosiła, że hala z charakterystycznym żółtym szyldem przy ul. Żorskiej zostanie zamknięta do 30 września 2025 roku.

MAKRO zamyka 4 hale w Polsce. Padło na Rybnik

Metro Cash & Carry to niemiecka sieć samoobsługowych hurtowni dla przedsiębiorców. W Polsce działa od 1994 roku pod marką MAKRO. Zakupy w halach mogą robić osoby prowadzące działalność gospodarczą, zarejestrowane organizacje charytatywne, szkoły oraz osoby samozatrudnione. Do wejścia potrzebna jest karta klienta, którą można wyrobić na podstawie prowadzonej działalności gospodarczej lub innej uprawnionej formy prawnej.

Makro w Rybniku działa od 1997 roku. Przez lata hala cieszyła się ogromnym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców. Teraz jednak wiadomo, że kolejnej, okrągłej rocznicy nie będzie świętować. W czwartek, 26 czerwca spółka ogłosiła decyzję "o optymalizacji swoich procesów oraz swojej sieci operacyjnej". Na chwilę obecną w Polsce znajdziemy 29 hal typu cash & carry i dwa centra dystrybucji. Do 30 września z tej listy znikną 4 hale zlokalizowane w Rybniku, Słupsku, Toruniu i Zabrzu.

Decyzja ta jest odpowiedzią na strukturalną presję kosztową oraz wysoki poziom inflacji kosztów operacyjnych (...) Krok ten stanowi część szerszej transformacji, której celem jest długoterminowe skoncentrowanie się spółki na sektorze HoReCa poprzez rozwój usług dostaw żywności i rozwiązań cyfrowych oraz na handlu tradycyjnym, co wymaga innego podejścia do zmieniających się potrzeb klientów - wyjaśnia Michał Skup, Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych, MAKRO Polska.

Tym samym z Rybnika zniknie kolejna marka handlowa. Wcześniej zamknęły się tam Tesco i Praktiker. 

Co z pracownikami i klientami? 

Zamknięcie hal oznacza likwidację około 400 miejsc pracy. Makro Polska zapewnia, że podchodzi do tej decyzji z pełną powagą i zobowiązuje się do przeprowadzenia tego procesu w sposób przejrzysty i sprawiedliwy, zapewniając pracownikom niezbędne wsparcie w przygotowaniu do poszukiwania nowych możliwości zatrudnienia. A co z klientami? 

Klienci zamykanych hal zostaną odpowiednio i z wyprzedzeniem poinformowani przez zespoły sprzedażowe MAKRO, tak aby należycie zabezpieczyć interes klientów MAKRO i ciągłość dostaw. W przyszłości, klienci zamykanych hal będą obsługiwani w systemie dostaw MAKRO lub poprzez inne pobliskie hale - mówi Skup. 

Śląsk Radio ESKA Google News

Jaka przyszłość czeka MAKRO? 

Spółka planuje skoncentrować się na obsłudze sektora Hotele, Restauracje i Catering (HoReCa). Zamierza również podtrzymywać swoją strategię wobec rynku handlu tradycyjnego. - Spółka konsekwentnie inwestuje w rozwiązania dostosowane do potrzeb swoich klientów, w narzędzia cyfrowe oraz logistykę, aby zwiększyć swoje możliwości operacyjne w zakresie dostaw żywności i jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów profesjonalnych - dodaje Skup.