Katowice: przetarg na rozbudowę ul. Hallera coraz bliżej rozstrzygnięcia
Jednym z najbardziej wyczekiwanych połączeń rowerowych przez mieszkańców północno-wschodnich dzielnic Katowic jest połączenie ul. Konnej z ul. Techników i al. Niepodległości oraz trasą rowerową nr pięć.
Dlatego też trwa postępowanie przetargowe na rozbudowę ul. Hallera o infrastrukturę rowerową. To jeden z dwóch etapów powyższego zadania. Zainteresowanych wykonaniem inwestycji jest trzech wykonawców.
Pierwszy etap zakłada powstanie nowej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Hallera - od skrzyżowania z ul. Wandy w stronę al. Roździeńskiego aż do ul. Pogodnej. Odbije ona potem w stronę torów kolejowych i wzdłuż nich pobiegnie w kierunku al. Niepodległości. To prawie 1,4 km trasy rowerowej.
W kolejnym etapie pracami zostanie objęta natomiast ul. Korczaka. Inwestycja będzie obejmować odcinek od rejonu skrzyżowania z ul. Wandy do okolic skrzyżowania z ul. Borki. Przetarg w tej sprawie planowany jest na pierwszą połowę tego roku.
Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, będzie miał dwanaście miesięcy na realizację inwestycji. Oferty zainteresowanych podmiotów kształtują się na poziomie od ponad 5,4 mln zł do prawie 6,9 mln zł.
Natomiast budżet przewidziany na realizację rozbudowy ul. Hallera wynosi trochę ponad 5,6 mln zł. Jeśli więc analiza ofert zakończy się wyborem wykonawcy i podpisaniem umowy, to prace powinny rozpocząć się w drugim kwartale 2023.
Niebawem rozpocznie się inna budowa drogi rowerowej w mieście
Jeśli chodzi o ścieżki rowerowe w mieście, to w najbliższych dniach rozpocznie się budowa drogi dla rowerów na ul. Gospodarczej. Połączy ona istniejące trasy biegnące z Doliny Trzech Stawów do Nikiszowca i Giszowca.