Raczej każdy miał z nimi styczność, albo widząc je na własne oczy w swoim mieście, albo przeglądając internetowe serwisy. Mowa o billboardach fundacji z Kornic, których autorzy pytają „Gdzie są TE dzieci?”. Twórcom tych grafik chodzi o zwrócenie uwagi na spadek poziomu dzietności w Polsce. Portal wirtualnemedia.pl podaje, że lipcu w przestrzeniach miejskich polskich miast takich plakatów było 2353. Ta sama fundacja stoi za grafikami "Mam 11 tygodni", czy "Kochajcie się mamo i tato", a także "Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie".
CZYTAJ TAKŻE: Gdzie są TE dzieci? Łódź odpowiedziała na billboardy. Po niej zrobili to inni
„Gdzie są TE dzieci” – ile kosztowały billboardy?
- Analiza wydatków na reklamę zewnętrzną Fundacji "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" z Kornic została przygotowana na podstawie badania Kantar Media, monitorującego aktywności reklamodawców – czytamy na wirtualnemedia.pl
Z danych wynika, że w czerwcu i lipcu fundacja mogła wydać na kampanie billboardowe aż 26,2 mln zł. W czerwcu organizacja wydała na reklamę ponad 9,5 mln zł. Największa część z tej kwoty miała pójść na plakaty „Pokój, Pokój, Pokój, Medjugorje”, a także „Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie, Fundacja Kornice”.
Fundacja więcej pieniędzy wydała w lipcu. Wówczas trwała akcja "Gdzie są te dzieci?". Kosztowała ona 16,6 mln zł, z czego 16,15 mln zł to reklamy "Gdzie są te dzieci? Dziś, Lata Osiemdziesiąte, Pięćdziesiąte".
- Przy założeniu bardzo dobrych rynkowych rabatów, to kwota (bez kosztów druku i wyklejenia) dla całości działań wynosi 4,98 mln zł, a dla "Gdzie są te dzieci..." 4,85 mln zł – wskazuje w rozmowie z portalem Weronika Szwarc-Bronikowska, ekspertka mediowa.