Eurowizja Junior 2019 w Gliwicach to było wielkie święto muzyki, ale także okazja do promocji dla całego kraju, a może przede wszystkim dla regionu. Przed występami każdego z 19 artystów reprezentujących swój kraj na tegorocznym konkursie, mogliśmy oglądać w przekazie telewizyjnym krótki spot promocyjny z konkretnego miejsca w regionie, który wyróżnia się czymś niezwykłym. I tak widzowie z całej Europy mogli zobaczyć m.in. Sztolnię Królowej Luizy w Zabrzu, Zabytkowe Osiedle Nikiszowiec w Katowicach czy Muzeum Zamkowe w Pszczynie.
Zobaczcie w naszej galerii jakie miejsca z województwa śląskiego promowano w telewizyjnym przekazie podczas Eurowizji Junior 2019.
Cała Polska żyła wczoraj 17.edycją Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. Wydarzenie odbywało się w Gliwicach, ponieważ w poprzedniej edycji konkursu najlepsza była reprezentantka Polski - Roksana Węgiel.
Tym razem widzowie w całym kraju trzymali kciuki za Wiktorię Gabor, która reprezentowała nas z piosenką "Superhero". Co ważne, jest to utwór z przesłaniem, którzy przestrzega przed skutkami zmian klimatycznych i nazywa "superbohaterami" wszystkich, którzy chcą walczyć o naszą planetę.
12-letnia Wiktoria z Krakowa zaprezentowała się z bardzo dobrej strony. Została doceniona zarówno przez jurorów jak i europejską publiczność. Dzięki temu odniosła zwycięstwo, co oznacza, że Polska jest pierwszym krajem w historii "dziecięcej" Eurowizji, który wygrał ten konkurs dwa lata z rzędu.
To duży sukces i szansa na promocję kraju również w przyszłym roku, kiedy to po raz kolejny zorganizujemy Eurowizję Junior.
Tegoroczna Eurowizja Junior była świetną okazją do promocji kraju i regionu wśród Europejczyków. Sam konkurs odbył się w Gliwicach i wielokrotnie podkreślano podczas transmisji, że miasto-gospodarz to Gliwice "na Śląsku". Słowo "Śląsk" było odmieniane przez wszystkie przypadki w czasie trwania konkursu.
Jakby tego było mało, organizatorzy telewizyjnego przekazu zadbali o odpowiednią promocję Śląska właśnie. Przed występem każdego uczestnika emitowano był krótki spot, na którym można było zobaczyć konkretne miejsca znajdujące się w województwie śląskim.
Same spoty, choć nieco wyidealizowane, ukazywały Śląsk w pięknej odsłonie. Była industria, piękna architektura, nowoczesność i dziewicza natura. To rzeczywiście mogło się podobać.