RegioJet

i

Autor: travel.slovakia

WIADOMOŚCI

Dodatkowe nocne połączenie kolejowe z Katowic do Pragi i Krakowa. Będzie się odbywało czeskimi pociągami RegioJet

2024-08-06 11:04

Już od przyszłego roku będzie można dodatkowymi nocnymi połączeniami kolejowymi dostać się z Katowic do Pragi i Krakowa. Realizacją przejazdów zajmie się czeski prywatny przewoźnik – RegioJet.

Jak podaje lokalny portal Ślązag, obecnie pociągi RegioJetu jeżdżą przez Katowice w ramach transgranicznego połączenia Praga – Przemyśl – Praga. Jednak składy te nie mają zgody na obsługę ruchu krajowego. Nie można zatem kupić sobie biletu na przejazd tym składem np. z Katowic do Krakowa czy Rzeszowa.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzję: zmiany nadejdą pod koniec 2025 roku.

– Połączenia realizowane na podstawie decyzji powinny stanowić uzupełnienie oferty przewozowej zapewnianej na obszarach województw: śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego (…) Zwiększenie liczby przewozów, np. poprzez uruchomienie połączenia kolejowego wnioskowanego przez RegioJet, powinno przynieść pozytywny efekt dla potencjalnego pasażera. W rezultacie spodziewany jest wzrost zainteresowania podróżnych transportem kolejowym w regionach, przez które przebiega trasa wnioskowanego połączenia – stwierdza prezes UTK.

Prywatne czeskie pociągi na polskich torach?

Spółka ma uruchamiać jedną parę pociągów dziennie. Po drodze z Pragi do Przemyśla będą się one zatrzymywać w Katowicach (w trasie do Przemyśla o godz.3.43, w trasie do Pragi o 2.10), Krakowie i Rzeszowie. Jeśli chodzi o czas podróży to dystans z Katowic do Krakowa mają pokonywać w 55 minut, Katowice-Praga to niecałe 5 godzin jazdy. Jednak, jak podaje Ślązag, ani Koleje Śląskie, ani PKP Intercity nie uznały tego za zagrożenie dla swoich interesów i nie złożyły do UTK wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

RagioJet to lata podróży, mieliśmy nim jechać do Chorwacji

Przewoźnik działa na rynku od 15 lat. Zajmuje się przewozem kolejowym i autobusowym, obsługując obecnie połączenia nie tylko w Czechach i Słowacji, ale w znacznej części Europy od Wielkiej Brytanii i Włoch po Ukrainę. Kilka lat temu były plany wakacyjnego połączenia z Krakowa przez Katowice, Rybnik i Ostrawę do Splitu w Chorwacji, z których jednak nic jednak nie wyszło.