Carrefour traci na sprzedaży w Polsce
Poznaliśmy wyniki sprzedaży za I kwartał w sklepach sieci Carrefour w Polsce i... nie jest dobrze. Z danych wynika, że sprzedaż w naszym kraju spadła o 4,2 procent i wyniosła 576 mln euro. Jak podaje portal dlahandlu.pl, Grupa Carrefour tłumaczy to „trudnym otoczeniem rynkowym” i rosnącą konkurencją od początku tego roku. Co istotne, tak dużego spadku sklepy tej sieci nie zanotowały w innych krajach.
Z opublikowanych danych wynika że w I kwartale 2024 roku sprzedaż całej Grupy wyniosła 22,230 mld euro, co oznacza wzrost o 13,5 proc. W samej Europie sprzedaż zanotowała delikatny spadek o 0,2 proc i wyniosła 6,155 mld euro. Sprzedaż w kraju-matce sieci Carrefour również zanotowała spadek, o 0,4 proc. i wyniosła 10 mld euro. Ogromny wzrost natomiast zanotowano w Ameryce Łacińskiej, który wyniósł 48 proc. Tam sprzedaż była na poziomie 6 mld euro.
Carrefour otworzył w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie nowy koncept handlowy pod nazwą C4NDYLAND ZDJĘCIA
Znikają kolejne sklepy Carrefour z Polski
Spadająca sprzedaż francuskiego giganta to jedno, ale z Polski znikają też kolejne sklepy Carrefour. Na koniec I kwartału tego roku w całej Polsce było 813 sklepów. Jak podkreśla portal dlahandlu.pl, pod koniec ubiegłego roku było ich 841, co oznacza, że z mapy Polski zniknęło 28 sklepów. Głównie były to małe sklepy.
Niemniej pod tym względem Grupa Carrefour w Polsce cały czas traci. Na koniec 2022 roku w Polsce było 928 sklepów Carrefour, a rok wcześniej - 955. Z danych przekazanych przez portal dlahandlu.pl wynika, że na koniec I kwartału tego roku Carrefour posiadał w Polsce 96 hipermarketów, 151 supermarketów, 560 placówek convenience i 6 miękkich dyskontów. Z mapy zniknęły więc 3 supermarkety i 25 sklepów Carreofur Express.