Wybrano projektanta rozbudowy S1
We wtorek 12 listopada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wybrała projektantów rozbudowy drogi ekspresowej S1 na odcinku z Dąbrowy Górniczej do Sosnowca. Jest to kluczowa trasa w regionie. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma z Lublińca. Opracowanie dokumentacji projektowej ma kosztować blisko 2,5 mln zł.
- Spośród sześciu złożonych ofert, najkorzystniejszą przedstawiła firma Gramar z Lublińca, która zaoferowała opracowanie dokumentacji projektowej dla około 4,25 km drogi S1 za niemal 2,5 mln zł. Jeśli od tego wyboru do 18 listopada nie wpłyną odwołania, podpisanie umowy mogłoby nastąpić jeszcze w tym roku - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wybrana firma w ramach umowy, do 19 miesięcy od terminu jej podpisania, będzie musiała opracować dokumentację projektową. W zakres umowy wchodzi również udzielenie wsparcia dla zamawiającego na etapie przeprowadzania przetargu na wykonanie robót budowlanych wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową. Termin realizacji całego zakresu umowy wyniesie 109 miesięcy, czyli ok. 9 lat.
Przebudowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Dąbrowa Górnicza - Sosnowiec
Droga ekspresowa S1 zostanie przebudowana na odcinku ok. 4,25 km - od ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej do węzła Porąbka przy ul. Wiejskiej w Sosnowcu. W ramach inwestycji rozbudowane lub przebudowane mają zostać węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno.W planach jest też budowa nowego Miejsca Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów. Będzie on zlokalizowany przy jezdni w kierunku Pyrzowic.
Konstrukcja drogi i obiektów mostowych zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Rozbiórki i ponownego wybudowania doczekać się ma 11 wiaduktów i dwa mosty.
- Rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty. Ponadto przebudujemy lub rozbudujemy istniejące przepusty, a tam, gdzie zajdzie potrzeba powstaną nowe. Projekt obejmie także odwodnienie drogi i oświetlenie drogowe - czytamy w komunikacie GDDKiA.
W ramach umowy projektant będzie musiał przeanalizować potencjalne oddziaływanie ruchu drogowego na otoczenie i uzyskać decyzję środowiskową, która określi zakres budowy i przebudowy ekranów akustycznych.
W ciągu drogi powstaną kanały technologiczne, a istniejące uzbrojenie terenu, kolidujące z rozwiązaniami projektowymi, zostanie przebudowane. W projekcie uwzględnione mają zostać przyłącza energetyczne i telekomunikacyjne oraz moduły wdrożeniowe, które będą instalowane w pasie drogowym w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem. Cała inwestycja jest finansowana ze środków GDDKiA