Wizz Air będzie zwracać za odwołane loty
Przez ostatnie kilka miesięcy pasażerowie napisali wiele skarg na tanie linie lotnicze Wizz Air. W większości dotyczyły one odwołanych przez przewoźnika lotów oraz braku odszkodowania z tego tytułu. W końcu na skargi zareagował Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) który przekazał, że był w kontakcie z węgierskim przewoźnikiem po tym, jak otrzymał dużą liczbę skarg. Paul Smith, tymczasowy dyrektor generalny CAA ocenił, że sposób, w jaki Wizz Air potraktował swoich pasażerów, był nie do przyjęcia.
Linie lotnicze muszą wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec pasażerów, gdy odwołują lub opóźniają lot - powiedział cytowany przez "The Guardian".
Dodał również, że pasażerowie mają pełne prawo oczekiwać, że ich reklamacje i roszczenia zostaną szybko i sprawnie rozpatrzone w sposób sprawiedliwy i zgodnie z przepisami.
Wizz Air zgodził się więc rozpatrzyć ponownie otrzymane roszczenia dotyczące kosztów lotu zastępczego, transferów, gdy loty zastępcze odbywały się przez różne lotniska, oraz kosztów hotelu. Przewoźnik obiecał również wprowadzenie zmian w swoich procedurach, zasadach i komunikacji z pasażerami. Dzięki temu pasażerowie, którzy wcześniej składali reklamacje i spotykali się z negatywną odpowiedzią, mają szansę odzyskać swoje pieniądze.
W tym wszystkim jest jeden szkopuł. Roszczenia będą dotyczyć tylko i wyłącznie lotów, które rozpoczęły lub zakończyły się na lotnisku w Wielkiej Brytanii w dniu 18 marca 2022 roku lub później. Sprawy z tego okresu będą z automatu rozpatrywane ponownie. Pasażerowie, którzy latali liniami Wizz Air przed tym okresem, mogą ponownie zawnioskować o otwarcie swoich roszczeń, o ile ich lot nie odbył się później, niż sześć lat temu.