Ruszyła akcja "Nie oczerniaj górnika". Twarzą kampanii został piłkarz Kamil Glik [ZDJĘCIA]

2020-06-18 11:12

Jastrzębska Spółka Węglowa rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika!” W ten sposób spółka chce zwrócić uwagę na haniebne praktyki dyskryminacji tek grupy społecznej. Twarzą kampanii bilboardowej został Kamil Glik, piłkarz reprezentacji Polski, pochodzący z Jastrzębia-Zdroju. Szczegóły na slask.eska.pl.

Ruszyła akcja „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika!” Twarzą kampanii jest Kamil Glik

Nietypową akcję społeczną zapoczątkowała Jastrzębska Spółka Węglowa wraz z Fundacją JSW. Mieszkańcy gmin górniczych na Śląsku, m.in. w Jastrzębiu-Zdroju mogą zobaczyć olbrzymie plakaty, na których widnieje wizerunek Kamila Glika, piłkarza reprezentacji Polski, który urodził i wychował się na Śląsku. Wielkie bilboardy na budynkach pojawiły się nie bez przyczyny. To część akcji „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika”, której głównym zadaniem ma być zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników. W kampanię oprócz Kamila Glika włączyli się również inne znane i popularne osoby związane ze środowiskiem górniczym takie jak:

  • Justyna Święty – Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m
  • Kabaret Młodych Panów, kabareciarze
  • Łowcy. B, kabareciarze
  • Frele, trio muzyczne.

Jak przekonują władze JSW, kampania jest odpowiedzią na negatywne emocje, które pojawiły się podczas pandemii koronawirusa i są wynikiem różnych czynników, m.in. obaw o przyszłość i zdrowie najbliższych.

- Naturalnym mechanizmem obronnym społeczeństwa w takich chwilach jest poszukiwanie kozła ofiarnego, którego będzie można obarczyć odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację. Pretekstem do wyznaczenia tej roli mieszkańcom województwa śląskiego, a w szczególności ludziom związanym z górnictwem, stała się zwiększona liczba przeprowadzonych testów na koronawirusa na Śląsku i w śląskich kopalniach - czytamy w komunikacie Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Kampania "Nie oczerniaj górnika". Gdzie pojawią się bilboardy z Kamilem Glikiem?

Na razie pierwsze plakaty, które promują akcję „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika”, pojawiły się w Jastrzębiu-Zdroju i na budynkach zarządu JSW. Ale bilboardy mają też pojawić się w innych miejscach.

- To na razie początek akcji. Stopniowo będziemy chcieli rozszerzać jej zasięg. Niebawem bilboardy promujące akcję pojawią się w innych miastach województwa śląskie, a potem być może w całej Polsce. Zobaczymy jak ta akcja się rozwinie - powiedział nam Sławomir Starzyński, rzecznik Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Władze górniczej spółki mają nadzieję, że kampania na bilboardach i przede wszystkim w internecie pozwoli powstrzymać falę hejtu, która wylała się na mieszkańców Śląska oraz na górników podczas pandemii koronawirusa. Jest to niestety nierówna walka, bo bardzo trudno zmienić mentalność ludzi. A wciąż zdarzają się też przypadki dyskryminacji mieszkańców województwa śląskiego, którym np. odmawia się rezerwacji kwatery wakacyjnej. Ta kampania ma to zmienić i wyeliminować takie postawy.

ZOBACZ także: Wakacje 2020. Mieszkańcom Śląska odmawia się rezerwacji. Właściciele kwater wypoczynkowych boją się koronawirusa

Stanęliśmy w obronie naszych pracowników i ich rodzin. To oni stanowią o wartości spółki, dlatego naszym zadaniem jest zapewnienie im bezpiecznego i stabilnego miejsca pracy oraz życia. Kampania wynika również z poczucia jedności i bliskości z lokalną społecznością, jest próbą podjęcia walki z pogłębiającymi się antagonizmami i dyskryminacją wobec mieszkańców regionu, w którym pracujemy i żyjemy – podkreśla Artur Dyczko, prezes Fundacji JSW oraz wiceprezes i szef Sztabu Kryzysowego JSW SA.

Sonda
Czy spotkałeś/aś się z hejtem tylko dlatego, że mieszkasz na Śląsku?
Wakacje z dala od tłumów - śląskie