8. edycja programu mentorskiego „Rozwiń skrzydła” na Politechnice Śląskiej
Program skierowany jest do najlepszych absolwentów szkół średnich, którzy podjęli studia na Politechnice Śląskiej. Będą oni pracować z doświadczonymi mentorami.
- W programie udział biorą studenci, którzy w procesie rekrutacji dostali się na naszą Uczelnię z najlepszymi wynikami. Mają wiele talentów, pasji, pomysłów, dlatego ważne jest, aby wspierać ich rozwój - powiedział Rektor Politechniki Śląskiej, prof. Marek Pawełczyk. - Opiekunem zostaje naukowiec zajmujący się tematyką, która interesuje studenta. Mentor staje się przewodnikiem, wprowadza w świat badań naukowych, własnych kontaktów, pokazuje, jak wygląda praca naukowca w laboratorium czy nauczyciela akademickiego - dodał.
W VIII edycji beneficjentami programu zostało 10 studentów, a każdy z nich mia wyznaczonego mentora, czyli pracownika uczelni, który będzie jego przewodnikiem i doradcą oraz pomoże „oszlifować” jego talent. Wśród dziesiątki najlepszych znajdują się studenci z Informatyki, Automatyki i Robotyki, Energetyki, Architektury i Fizyki Technicznej.
Wsparcie dla najlepszych studentów
Program zapewnia również indywidualny program studiów dla każdego uczestnika, z uwzględnieniem jego zainteresowań i zdolności. Uwzględniono również dodatkowe zajęcia z języka obcego, kompetencji miękkich, rozwoju osobistego, indywidualne doradztwo zawodowe, udział w ogólnopolskich i międzynarodowych wykładach eksperckich, konferencjach, badaniach naukowych i płatnych stażach badawczo-rozwojowych.
Dla studentów biorących udział w programie przewidziano również stypendium mentorskie.
- Udział w programie to dla mnie wyjątkowe wyróżnienie, które mam nadzieję, da mi szansę, aby w przyszłości zmieniać świat i realizować swoje marzenia - powiedziała Anna Piotrowska z Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki cytowana przez Politechnikę Śląską.
- Chciałbym rozwijać swoje umiejętności z zakresu automatyki, ponieważ uważam, że jest to kierunek, który w przyszłości będzie się rozwijać, chociażby ze względu na postępującą automatyzację produkcji. Dlatego uważam, że udział projekcie pozwoli mi na zdobycie dodatkowej, cennej wiedzy w tej dziedzinie - dodaje Mateusz Paszek z Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki cytowany przez uczelnię.
Program organizowany jest od 2017 roku. Do tej pory funkcję mentora dla studentów i uczniów Akademickich Liceów Ogólnokształcących Politechniki Śląskiej pełniło już 92 nauczycieli akademickich.