Nowa linia tramwajowa w Katowicach gotowa

i

Autor: Tramwaje Śląskie

Wiadomości

Nowa linia tramwajowa w Katowicach gotowa. Pierwsze kursy już 22 grudnia

2023-12-20 14:56

Przy ul. Grundmanna w Katowicach powstała nowa linia tramwajowa. Już od piątku, 22 grudnia, tą trasą będą kursować tramwaje linii nr 25.

Nowa linia tramwajowa w Katowicach. Kursy już od 22 grudnia

Przyszła pora na otwarcie linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach. Należy nadmienić, że to pierwsza, od ponad pół wieku, nowa linia w mieście. Tym odcinkiem już w piątek, 22 grudnia, pojedzie tramwaj numer 25. Jak czytamy na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego będzie ona kursowała w następującej relacji Szopienice Pętla – Katowice Pl. Wolności – Katowice Grundmana – Park Śląski Wejście Główne. Na trasie mamy dwa nowe przystanki: "Katowice Grundmanna" (bliżej ul. Gliwickiej) oraz "Katowice Grundmanna Office Park" (w pobliżu ul. Chorzowskiej). 

Pierwszy kurs w kierunku Stadionu Śląskiego w Chorzowie ma się rozpocząć o godz. 5:02 na pętli w Szopienicach. Podróż zajmie nieco ponad trzy kwadranse. Na stacji "Park Śląski Wejście Główne" tramwaj linii nr 25 powinien być ok. 5:48. Z pierwszego przystanku na ul. Grundmanna odjedzie z kolei o 5:35, a chwilę później zatrzyma się jeszcze na przystanku "Grundmanna Office Park". Potem przejedzie nad DTŚ i będzie zatrzymywał się na tych samych przystankach, co inne tramwaje, którymi możemy podróżować w kierunku Chorzowa oraz Bytomia.

W dni robocze, między 5 rano a 19, tramwaj będzie kursował co 15 minut. Później co pół godziny (tak samo będzie w weekendy i święta). Dodajmy, że do tej pory ta linia kursowała tylko na następującej trasie: Szopienice Pętla – Katowice Pl. Wolności.

Inwestycja z opóźnieniami

Przypomnijmy, że prace związane z nową linią tramwajową w Katowicach rozpoczęły się w czerwcu 2022 roku. Inwestycja miała pewne opóźnienie. Pierwotnie, zgodnie z umową podpisaną w marcu 2022, wykonawca miał zakończyć prace w ciągu 14 miesięcy, czyli mniej więcej w okolicach maja i czerwca. To się jednak ostatecznie nie udało. Miało to związek m.in. ze zmiany w projekcie, które były spowodowane kolizjami z infrastrukturą podziemną. W ramach inwestycji, nad Drogową Trasą Średnicową, powstał nowy wiadukt.