zdjęcie poglądowe

i

Autor: pixabay.com zdjęcie poglądowe

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej mają dość. Pomimo obowiązującego zakazu tiry nadal jeżdżą ulicą Strzemieszycką

2020-10-19 13:43

Jeszcze w lipcu samorządowcy z Dąbrowy Górniczej, Sławkowa i powiatu będzińskiego ustalili, że co dwa miesiące, będą wprowadzane naprzemiennie ograniczenia dla ruchu ciężarówek. Teraz właśnie ciężkie samochody powinny omijać Dąbrowę Górniczą i jeździć ulicami Sławkowa. Powinny, ale nie jeżdżą.

Od wielu lat samochody ciężarowe wybierają ulicę Strzemieszycką, by dojechać szybciej do Euroterminalu w Sławkowe.

Wzmożony ruch ciężarówek generuje duży hałas, emisję spalin i utrudnia życie mieszkańców. Aby im ulżyć w lipcu prezydenci Sławkowa i Dąbrowy Górniczej ustalili, że od 3 sierpnia, co dwa miesiące, będą wprowadzane naprzemiennie ograniczenia dla ruchu ciężarówek powyżej 7 ton– raz w rejonie ul. Strzemieszyckiej w Dąbrowie, następnie na ul. Hrubieszowskiej w Sławkowie. Okazuje się, że kierowcy tirów zakaz nagminnie łamią.

- 3 października znaki zostały odsłonięte natomiast tiry jeżdżą tak samo jak jeździły. Ulica Strzemieszycka to osiedle domów jednorodzinnych. To nie jest droga przystosowana do ruchu ciężkiego transportu - mówią mieszkańcy.

Policja uważa, że w tej sprawie robi co może. Codziennie na ulicę Strzemieszycką wysyłane są patrole, a niesforni kierowcy tirów dostają mandaty. Zakaz ruchu dla pojazdów o masie powyżej 7t obowiązuje od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie, czyli od posesji 41 do 330 przy ul. Strzemieszyckiej. Nie dotyczy autobusów miejskich, służb komunalnych oraz pojazdów dojeżdżających do nieruchomości na tym odcinku, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Odstępstwem jest także dojazd od ul. Strzemieszyckiej do firm przy ul. Rudnej, Rodzinnej i Ciołkowizna.

Zdaniem mieszkańców i władz Dąbrowy Górniczej kierowcy nie wybieraliby dojazdu do Euroterminalu w Sławkowie ul. Strzemieszycką, gdyby był odpowiednio skomunikowany z drogą ekspresową S1 lub DK 94.

Drogowy łącznik Euroterminalu w Sławkowie z drogą wojewódzką 790 i dalej DK 94 odciążyłby lokalne drogi od TIR-ów. Jego powstanie pozwoliłoby na przeniesienie ciężarowego ruchu tranzytowego z lokalnych dróg między domami na dostosowane do niego trasy. Żeby jeszcze bardziej zmniejszyć ruch ciężarowy na ul. Strzemieszyckiej, analizowana jest możliwość dobudowy łącznika pomiędzy ul. Szklanych Domów i Fabryczną.

zięki niemu możliwe byłoby wyprowadzenie części transportu na DW 790, a przez nią na DK 94, z pominięciem wielu zamieszkanych obszarów.

Legenda Bieszczadów wspomina Chatkę Puchatka

Dowód osobisty z odciskiem palców - dobry pomysł?

Pytanie 1 z 1
Dowód osobisty z odciskiem palców - dobry pomysł?