MONOPOLY to marka legendarna, bestseller wśród planszówek bijący rekordy popularności już od ponad 80-ciu lat. To kultowa i jedna z najbardziej popularnych rozgrywek na wszystkich kontynentach, sprzedana w liczbie ponad 500 milionów egzemplarzy. Grają w nią ludzie na całym świecie - od Sydney przez Tokio, Moskwę, Paryż, Buenos Aires czy Nowy Jork. Teraz swoje MONOPOLY będą miały także Katowice.
- Katowice to miasto wielkich wydarzeń, a wiele z nich odbywało się w Spodku. To właśnie tutaj rozegrane zostały mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn w 2014 roku, odbyły się setki koncertów światowej sławy zespołów czy Szczyt Klimatyczny ONZ COP 24. W 2022 roku będziemy gospodarzem 11. Edycji Światowego Forum Miejskiego, które również odbędzie się w Spodku. Katowice zmieniają się na naszych oczach, w mieście zachodzą liczne przemiany, a wielu przestrzeniom kojarzonym z przemysłem, nadawane są nowe funkcje, jak np. Strefa Kultury na terenie dawnej kopalni. Dlatego bardzo się cieszę, że to właśnie Katowice są kolejnym polskim miastem, które dołącza do projektu Monopoly – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
- To pierwszy tego typu produkt, upamiętniający symbol Katowic – mówi Jan Jaźwiński z firmy Winning Moves, wydawcy MONOPOLY w naszym kraju – Choć trudno w to uwierzyć w ciągu 50-ciu lat ta kultowa budowla nie doczekała się swojej puzzlowej wersji. Teraz fani niezwykłej konstrukcji będą mogli nie tylko kupić ją podczas rozgrywki, ale także ułożyć ją z 1000 elementów. To pierwszy taki projekt w Polsce oraz jeden z pierwszych na świecie – podkreśla Jaźwiński.
Premiera katowickiej edycji powinna też zwrócić uwagę tutejszych uczniów. Pod koniec marca ruszy bowiem konkurs dla szkół, którego zwycięzcy… znajdą pole swojej placówki na planszy MONOPOLY! Zadaniem konkursowym będzie nagranie filmu pokazującego radość z pojawienia się w mieście Pana Monopoly.
- Liczymy, że młodzi mieszkańcy Katowic zaprezentują swoją kreatywność i entuzjazm towarzyszące pojawieniu się gry dedykowanej ich miastu – wyjaśnia Jaźwiński – Mamy nadzieję, że wraz z przedstawicielami Urzędu Miasta obejrzymy pomysłowe filmiki i nagrania i pod koniec kwietnia ogłosimy zwycięzców, którzy już jesienią 2021 roku będą mogli symbolicznie kupić swoją szkołę w trakcie emocjonującej rozgrywki – dodaje.