Nowe trasy rowerowe w Katowicach, m.in. w Piotrowicach-Ochojcu i Dębie
Miłośnicy jazdy na rowerze, zwłaszcza w Katowicach, mają powody do radości. I jest ich coraz więcej! Właśnie ogłoszono przygotowywanie trzech nowych koncepcji na kolejne trasy rowerowe.
- I odcinek: ma połączyć dzielnicę Piotrowice-Ochojec z dzielnicą Ligota-Panewniki na odcinku od skrzyżowania ulic Jankego i Armii Krajowej do skrzyżowania ulic: Piotrowickej, Poleskiej i Słupskiej. Tam nowa trasa włączy się w już istniejącą infrastrukturę łączącą Centrum Przesiadkowe „Ligota” z ul. Medyków oraz z infrastrukturą rowerową biegnącą przez Panewniki w kierunku ronda Huchrackiego i dalej do Rudy Śląskiej.
- II odcinek: od skrzyżowania ulic Kijowskiej z Wybickiego do ul. Załęskiej, gdzie połączy się z trasą rowerową nr 2 oraz 122. Docelowo zostanie połączona z infrastrukturą, która powstanie w ramach planowanego przedłużenia ul. Bocheńskiego w kierunku dzielnicy Ligota-Panewniki oraz prowadzić będzie do przystanku kolejowego w rejonie ul. Szadoka, planowanego do realizacji w ramach rozbudowy linii kolejowej E-65.
- III odcinek: istniejąca infrastruktura rowerowa w rejonie ronda Kani w Dębie ma zostać połączona z drogą dla rowerów biegnącą wzdłuż ul. Chorzowskiej
Otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym planowane jest na 16 czerwca.
Trwają prace na ul. Hallera i na ul. Francuskiej
Przypomnijmy, że w maju zakończyła się budowa całej infrastruktury drogowej między Szopienicami, Nikiszowcem, Giszowcem i Doliną Trzech Stawów.
Obecnie prowadzone są prace na ul. Francuskiej.
- Przy ulicy Francuskiej - na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicą Trzech Stawów oraz z ulicą Lotnisko – powstaje ponad 700 metrów nowej drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą, jak chodnik, dodatkowe oświetlenie, ławki parkowe, kosze na śmieci. Przy okazji zrealizowane zostaną też nasadzenia, a łączna wartość prac to ponad 2,5 mln zł – mówi Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A.
Rozpoczęły się również prace związane z budową infrastruktury rowerowej przy ul. Hallera. To pierwszy z dwóch etapów połączenia ul. Konnej z ul. Techników i ul. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5. W ramach tego etapu za około 5,5 mln zł powstaje odcinek o długości ponad 1300 metrów, a jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane z wykonaniem drugiej części inwestycji – drogi rowerowej wzdłuż ulicy Korczaka.
W trakcie projektowania są obecnie trzy drogi rowerowe – wzdłuż ul. Francuskiej od ul. Lotnisko do ul. Damrota, droga między ul. Barbary i ul. Kościuszki, a także połączenie wzdłuż ul. Morawa od ul. Sosnowieckiej do ul. Brynicy.