Izera: spółka ElectroMobility Poland rozpoczęła współpracę z legendarną włoską firmą
To już oficjalna informacja: ElectroMobility Poland będzie współpracowało z włoską Pininfariną nad projektem polskiej marki samochodów elektrycznych Izera.
– Możliwość współpracy z utytułowanym i doświadczonym partnerem o unikalnych kompetencjach takim jak Pininfarina to kolejny ważny krok na drodze do seryjnej produkcji Izery. Jako nowa marka musimy szukać swoich przewag na bardzo konkurencyjnym rynku, a ponadczasowy, atrakcyjny design ma być jedną z cech, które wyróżnią Izerę – skomentował Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w EMP.
Tak naprawdę wspomniana współpraca, w praktyce, trwa już od kilku miesięcy, konkretnie od listopada 2022 roku, ale dopiero teraz zostało to oficjalnie ogłoszone (w trakcie spotkania przedstawicieli obydwu firm z mediami zorganizowanego w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie).
Wiadomo także, że z ramienia EMP za design aut odpowiedzialni są Tadeusz Jelec oraz Mariusz Bekas. Współpraca dwóch firm obejmuje kompleksowy projekt trzech modeli:
- SUV-a,
- hatchbacka oraz
- kombi.
– Współpraca z Pininfariną otwiera przed nami możliwości, których jako nowa marka jeszcze nie mamy. Zyskujemy dostęp do kompetencji, kadr i zaplecza niezbędnego do tego, aby realizować przyjęte przez nas kierunki prac nad stylistyką Izery. My wyznaczamy kierunek, a nasi partnerzy odegrają kluczową rolę w rozwijaniu i osiąganiu stawianych celów – podkreśla Tadeusz Jelec, główny projektant Izery.
Fabryka Izery powstanie przy DK79 w Jaworznie
Przypomnijmy, że fabryka, w której będzie produkowana Izera powstanie w województwie śląskim, a konkretnie w Jaworznie przy DK79, która łączy się z ekspresówką S1 i autostradą A4. Koncepcja zakładu - jak możemy przeczytać w zapowiedziach - przewiduje produkcję na poziomie 150 tys. samochodów rocznie. Cała inwestycja ma kosztować ok. 5 mld zł.
Uruchomienie zakładu ma nastąpić w 2026 roku. Zatrudnienie będzie mogło tu znaleźć ponad 2 tys. osób.