Bilety Kolei Śląskich uprawniają do przejazdów innymi środkami komunikacji miejskiej
Spółka Koleje Śląskie zawarła porozumienie z Polregio, PKP Intercity i Zarządem Transportu Metropolitalnego w sprawie honorowania biletów Kolei Śląskich podczas przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego. Ma to być ułatwienie dla podróżnych na czas trwających prac prowadzonych przez PKP PLK. W razie konieczności podróżni mogą dowolnie zmieniać środek transportu w ramach jednego biletu.
W autobusach, tramwajach i trolejbusach respektowane są bilety Kolei Śląskich wykupione na trasy objęte przebudową torów. Z dodatkowego udogodnienia korzystać mogą podróżni poruszający się po Katowicach oraz na odcinkach łączących Katowice z Sosnowcem, Tychami, Mysłowicami i Gliwicami.
- Dzięki porozumieniu przewoźników, pasażer, który chce się przemieścić z Mysłowic do Katowic, może z biletem KŚ wejść do pociągu Polregio albo Intercity i pokonać tę trasę koleją. Może również skorzystać z autobusu lub tramwaju ZTM. W dowolnym czasie, ale wyłącznie na określonych odcinkach - wyjaśnia Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich.
Do tej pory takie rozwiązanie stosowane było w przypadku nieplanowanych utrudnień np. awarii infrastruktury kolejowej.
Wzajemne honorowanie biletów obowiązuje do 9 listopada, jednak termin ten może zostać przedłużony zgodnie z postępem prac przy przebudowie Katowickiego Węzła Kolejowego.
Kto może skorzystać?
Do dowolnego zmieniania środka transportu uprawnieni są wszyscy podróżni, którzy posiadają bilet Kolei Śląskich na trasie objętej przebudową w tym zarówno posiadacze biletów jednorazowych jak i okresowych. Udogodnienie nie działa jednak w druga stronę - posiadacze biletów ZTM nie mogą dowolnie korzystać w ramach swojego biletu z przejazdów Kolejami Śląskimi. Taka możliwość jest dostępna tylko dla posiadaczy 30-dniowych Metrobiletów i biletów miesięcznych z Taryfy Max Bilet, które są ofercie regionalnych przewoźników od 1 marca br.
Ułatwienia dla podróżnych
W celu przeciw działaniu utrudnieniom dla podróżnych Kleje Śląskie wdrożyły szereg rozwiązań. Między innymi uruchomiona została całodobowa infolinia, na katowickim dworcu spotkać można informatorów, a na stronie internetowej KS na bieżąco aktualizowane są informacje.
- Robimy wszystko, by skutki przebudowy były możliwie jak najmniej dotkliwe dla naszych pasażerów. Do dyspozycji podróżnych są m.in. całodobowa infolinia, na bieżąco aktualizowana strona internetowa czy informatorzy Kolei Śląskich, których obecnie można spotkać na dworcu w Katowicach, ale docelowo pojawią się także na innych stacjach - powiedział prezes Kolei Śląskich.