Aplikacja mObywatel zmienia się na lepsze. Pobrano ją już ponad 16 mln razy i ponad 6 mln Polaków korzysta w niej z mDowodu osobistego. Teraz pora na dodatkowe funkcje. Najnowsza usługa to Bon energetyczny. Dzięki tej usłudze będziemy mogli wypełnić wniosek o wypłatę Bonu energetycznego i znacznie zaoszczędzić na rachunku za prąd.
Bon energetyczny w aplikacji mObywatel
W aplikacji mObywatel pojawiła się nowa funkcja Bon energetyczny. Dzięki niej możemy bez wychodzenia z domu wypełnić wniosek o wypłatę bonu energetycznego. Jeśli nasze miesięczne dochody nie przekraczają 2500 zł na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym, wniosek możemy wypełnić przez internet. Jednak nawet, jeśli dochody są wyższe, to również mamy prawo do bony energetycznego. Wówczas stosowana jest zasada złotówka za złotówkę, to znaczy, że każda kota powyżej limitu będzie automatycznie zmniejszała przydzielone wsparcie na obniżenie rachunku za prąd.
Oto przykład: Jeśli w gospodarstwie domowym miesięczne dochody przekraczają 2500 zł i wynoszą 100 zł więcej, czyli 2600 zł, to bon energetyczny wyniesie o 100 zł mniej.
Jak wypełnić wniosek o bon energetyczny w aplikacji mObywatel
Wypełnienie wniosku o wypłatę bonu energetycznego w aplikacji mObywatel jest bardzo proste. Głównie dlatego, że wiele danych już jest uwierzytelnionych. Należy jednak w odpowiednich miejscach dodać takie dane, jak:
- miejscowość zamieszkania z kodem pocztowym
- dokładny adres z numerem mieszkania
- numer rachunku bankowego, na który ma być wypłacony bon energetyczny - może to być rachunek dowolnej osoby.
- Następnie przechodzimy do części związanej ze źródłem ogrzewania w gospodarstwie domowym. Ten element wypełniają tylko osoby, których głównym źródłem ogrzewania jest energia elektryczna.
- Jeśli jest to inne źródło, przechodzimy do następnej części z danymi gospodarstwa domowego. Należy wybrać jednoosobowe lub wieloosobowe, a następnie wypisać dane osób, które razem z nami zamieszkują.
- Następnie przechodzimy do zaznaczenia kosztów i dochodów gospodarstwa domowego. Musimy zaznaczyć podmiot (ZUS, KRUS, itd.) kwotę alimentów oraz dochody niepodlegające opodatkowaniu.
- Gdy wypełnimy tę część, przechodzimy do możliwości dołączenia plików z dokumentami, które potwierdzą sytuację rodzinną lub dochody.
- Na koniec potwierdzamy nazwę urzędu gminy, który przyjmie nasz wniosek i zaznaczamy niezbędne oświadczenia.
- Gdy to już zrobimy, pojawia się podgląd przygotowanego wniosku, który należy zweryfikować, a następnie zaakceptować.
Potwierdzenie wysłania wniosku znajdziemy w skrzynce ePUAP i to kończy sprawę. W przypadku, gdy urząd nie będzie mógł przyznać bonu energetycznego, prześle nam listowne powiadomienie.