Centrum przesiadkowe w Gliwicach. Można stąd dojechać m.in. do Wrocławia
W grudniu ubiegłego roku oficjalnie otwarto centrum przesiadkowe w Gliwicach. Jego budowa, która potrwała ponad dwa lata, kosztowała około 200 mln zł.
Poza autobusami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z przystanków na terenie centrum przesiadkowego w Gliwicach wyjeżdżają tez autobusy Inter do Krakowa. Ta trasa jest obsługiwana osiem razy dziennie, siedem dni w tygodniu (oprócz niektórych świąt) w obie strony.
Natomiast od wtorku, 24 stycznia, z centrum przesiadkowego dojedziemy również do Wrocławia (i z powrotem, siedem razy dziennie), Rzeszowa (przez Katowice i Kraków, sześć razy dziennie) oraz Ustrzyk Dolnych (raz dziennie). W nowe trasy wyruszą z kolei Neobusy.
- Trwają także rozmowy z kolejnymi prywatnymi przewoźnikami - zdradza gliwicki magistrat.
Nowoczesny kompleks za dworcem PKP działa od grudnia
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przebudowano istniejący tunel podziemny łączący gliwicki dworzec PKP z ul. Tarnogórską i wybudowano nowy łącznik dworca z centrum przesiadkowym. Wzniesiono ponadto budynek obsługi pasażerskiej, zmodernizowano zabytkową wieżę ciśnień i stworzono zadaszone stanowiska peronowe dla autobusów. Na ten cel miasto Gliwice pozyskało 129,5 mln zł w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.