Data otwarcia wiaduktu w ciągu ul. Mikołowskiej
Jak informuje Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach, w środę 8 stycznia br. do użytku oddany ma zostać jeden z dwóch przebudowywanych wiaduktów w ciągu DK 44 w Tychach (ul. Mikołowska), która łączy m.in. Gliwice z Oświęcimiem. Wydano już decyzję w tej sprawie.
- Jest decyzja pozwalającą na użytkowanie wiaduktu południowego w ciągu ulicy Mikołowskiej. Przypomnijmy, pod koniec 2024 roku informowaliśmy o zakończeniu jego budowy. Obiekt pomyślnie przeszedł procedury odbiorowe i może obsługiwać ruch pojazdów. Rozpoczął się pierwszy etap przekierowania ruchu z obiektu północnego na nowy - południowy - czytamy w komunikacie Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.
Docelowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona już w godzinach porannych. Dla kierowców jadących w stronę Mikołowa ruch zostanie przekierowany na wiadukt południowy już na skrzyżowaniu ul. Mikołowskiej z ul. Asnyka, a osoby jadące w stronę Oświęcimia pojadą prawym pasem ruchu od skrzyżowania ul. Mikołowskiej z ul. Wałową. Jak informują urzędnicy, prace związane z przekierowywaniem ruchu nie powinny powodować dodatkowych utrudnień.
Z kolei od środy 8 stycznia wiadukt północny zostanie wyłączony z użytkowania, rozebrany i w jego miejsce zostanie wybudowany nowy. Planowany termin zakończenia całej inwestycji to 30 listopada 2025 roku.
Przebudowa dwóch wiaduktów w Tychach
Z powodu złego stanu technicznego i ujawnionych uszkodzeń poziom nośności obu wiaduktów w ciągu DK 44 w Tychach musiała zostać zmniejszony. Ruch odbywał się na nich tylko jednym pasem ruchu.
W ramach wartej 60 mln zł umowy podpisanej pomiędzy tyskim MZDiM i firmą Nowak Mosty w miejsce starych wiaduktów powstają nowe. Prace rozpoczęły się w październiku 2023 roku. Na czas budowy wiaduktu południowego doraźnie wzmocniono podporami wiadukt północny.
Jest to jedna z największych inwestycji drogowych, które są przeprowadzane w ciągu ostatnich lat w Tychach. W tym celu miejski samorząd otrzymał 47,5 mln zł z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych.
Całe prace zaprojektowano w porozumieniu z PKP PLK w celu umożliwienia późniejszej rozbudowy torowiska przebiegającego pod wiaduktami.