Portal money.pl ustalił czy gospodarstwa domowe, które kupiły węgiel od samorządu będą mogły go zareklamować, kiedy ten nie będzie się palić. Zazwyczaj klienci składów węgla w takiej sytuacji mogą składać reklamację.
Reklamacja węgla od samorządów
Jak poinformował portal money.pl Grzegorz Kubalski ze Związku Powiatów Polskich węgiel dystrybuowany przez samorządy nie będzie podlegał reklamacji, bo to asortyment, a nie jakość surowca jest przedmiotem uzgodnień między gminą a dostawcą.
Do reklamacji węgla dystrybuowanego przez samorządy odniosła się Polska Grupa Energetyczna, która jest jednym z dwóch importerów węgla. Spółka zapewniła, że sprzedawany przez nią surowiec jest certyfikowany i spełnia wszystkie normy jakościowe.
Każdorazowo do sprzedawanego przez PGE Paliwa węgla dołączany jest certyfikat potwierdzający jakość zakupionego towaru, który otrzymuje klient. W przypadku, gdyby zakupiony towar był niezgodny z certyfikatem, byłoby to podstawą do złożenia reklamacji - przekazało portalowi money.pl biuro prasowe PGE.
Certyfikowany węgiel od PGE
PGE tłumaczy, że sprowadzany węgiel na każdym kroku poddawany jest kontroli jakości węgla – w porcie nadania i odbioru. Badania wykonują niezależne, akredytowane laboratoria, które zatwierdzają wyniki certyfikatem.
Dopiero wtedy PGE Paliwa, na podstawie wystawionego certyfikatu, rozlicza się z dostawcami. Podczas wieloletniej działalności PGE Paliwa nigdy nie spotkała się z sytuacją, w której dostarczony byłby ładunek inny niż zamówiony węgiel. Jeżeli doszłoby do takiej sytuacji, że dostarczony ładunek byłby inny niż zamówiony, taka dostawa byłaby odrzucona, zgodnie z zapisami kontraktów handlowych - informuje portal money.pl biuro prasowe PGE.