Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna.
Budowa drogi pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem Białą podzielona została na trzy odcinki realizacyjne. Pierwsze przetargi ogłoszone zostały już w 2019 roku.
- Już w 2020 roku podpisaliśmy umowy na realizacje środkowej i południowej części tego zadania, czyli odcinkiem pomiędzy Oświęcimiem a Dankowicami oraz Dankowicami i Bielskiem. Niestety postępowania na pierwszy odcinek realizacyjny nie udało się rozstrzygnąć - powiedział nam rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach Marek Prusak.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła też oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia.
Przetarg dotyczy budowy drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km.
Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!"