W Urzędzie Miejskim w Jaworznie wystartował nowoczesny system kolejkowy

i

Autor: UM Jaworzno

Jaworzno

Urząd Miejski w Jaworznie uruchomił nowoczesny system kolejkowy. Nie wszyscy rozumieją, jak działa. INSTRUKCJA

2025-01-13 11:03

13 stycznia 2025 roku w Urzędzie Miejskim w Jaworznie wystartował system kolejkowy. Na czym polega innowacja i jak z niej skorzystać? Wyjaśniamy w artykule.

System kolejkowy w Urzędzie Miejskim w Jaworznie

W budynku głównym jaworznickiego magistratu przy ul. Grunwaldzkiej 33 pojawił się nowoczesny system kolejkowy do obsługi osób załatwiających sprawy w Wydziale Spraw Obywatelskich. Innowacja wystartowała w poniedziałek, 13 stycznia. Jak działa?

W holu urzędu znajdziemy dotykowy kiosk. Wystarczy wybrać cel wizyty z dostępnych zakładek na ekranie i odebrać wydrukowany bilet. Na bilecie znajdziemy numer, cel wizyty oraz informację o liczbie osób oczekujących na załatwienie poszczególnej sprawy. Nad stanowiskami zamontowano głośniki i ekrany, na których wyświetlają się informacje o aktualnie obsługiwanych numerach. Każdy interesant zostanie powiadomiony, kiedy nadejdzie jego kolej oraz skierowany do odpowiedniego pokoju i stanowiska.

Co ważne – wydawanie numerów przez system kolejkowy zostanie wstrzymane, gdy przybliżony czas obsługi petentów, którzy już pobrali numery nie pozwoli na obsługę kolejnych osób w godzinach pracy Wydziału Spraw Obywatelskich. Jak podkreśla magistrat, wdrożenie systemu ma na celu poprawę komfortu mieszkańców oraz lepsze zorganizowanie pracy urzędu. Prowadzone od dwóch tygodni testy wykazały, że rozwiązanie cieszy się pozytywnym odbiorem, a jego obsługa jest szybka i intuicyjna.

Tak wygląda nowoczesny system kolejkowy w jaworznickim magistracie

Śląsk Radio ESKA Google News
Autor:

Jaworznicki magistrat uruchomił kolejkomat

To nie jedyna innowacja, którą wprowadzono w jaworznickim magistracie. Od 13 stycznia 2025 roku mieszkańcy zyskali możliwość umawiania wizyt w Wydziale Spraw Obywatelskich za pośrednictwem Internetu. Wystarczy wejść na stronę www.jaworzno.pl, kliknąć w zakładkę "Kolejkomat", następnie zaznaczyć odpowiednią usługę na liście i wybrać termin wizyty z kilkunastu dostępnych opcji.

Po zarezerwowaniu terminu trzeba go potwierdzić poprzez kliknięcie w odpowiedni odnośnik wysłany na e-mail podany podczas dokonywania rezerwacji. Czas na potwierdzenie rezerwacji to 60 minut. Jeśli rezerwacja nie zostanie potwierdzona, wizyta zostanie anulowana. Należy też zapisać lub zapamiętać otrzymany w e-mailu numer rezerwacji.

Rezerwacja może być dokonana najwcześniej na 7 dni przed planowanym terminem wizyty i najpóźniej w dniu planowanego terminu wizyty. Wybrana godzina wizyty jest przybliżonym czasem, w którym interesant zostanie przydzielony do stanowiska obsługi. Ważne - zarezerwowanie jednej wizyty upoważnia do załatwienia tylko jednej sprawy. 

Na wizytę należy przyjść najpóźniej 5 minut przed umówionym terminem. Na biletomacie trzeba wybrać opcję "Rezerwacja internetowa", wprowadzić otrzymany na e-mail numer rezerwacji i czekać, aż zostaniemy przywołani do stanowiska obsługi. Ponad 5-minutowe spóźnienie skutkuje anulowaniem wizyty. Przed każdą wizytą w urzędzie należy skompletować dokumenty, które są potrzebne do załatwienia sprawy. 

Za pośrednictwem "Kolejkomatu" można zarezerwować termin załatwienia takich spraw jak:

  • złożenie i odbiór dowodu osobistego
  • rejestracja i wycofanie pojazdu z ruchu
  • nanoszenie adnotacji (np. dotyczących instalacji gazowej czy haka holowniczego)
  • odbiór dokumentów rejestracyjnych
  • wniosek o prawo jazdy
  • sprawy związane z zakazami i cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdami