W maju 2021 r. Tramwaje Śląski razem z władzami miasta, podpisały z wykonawcą umowę opiewającą na kwotę 52,8 mln zł brutto. Umowa dotyczyła wykonanie inwestycji dla społki Tramwai Śląskich. Całość prac w zakresie tramwajowym i miejskim, obejmowała drogi i podziemną infrastrukturę. Początkowo całość miała zostać wykonana do 30 września 2022 r.
Zerwanie umowy na remont linii nr 14
W poniedziałek, 9 stycznia 2023 r., rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada, przekazał, że już wcześniej, uznając zgłaszane przez wykonawcę przyczyny, spółka zgodziła przesunąć termin realizacji w zakresie tramwajowym na 5 grudnia 2022 r.
Wykonawca miał zatem w sumie niemal 19 miesięcy na wykonanie zadania. Tymczasem po tym okresie, stan realizacji prac szacujemy na około 30%. To zadanie jest elementem projektu dofinansowanego środkami unijnymi i musi zostać zrealizowane oraz rozliczone do końca 2023 roku. W przeciwnym razie stracimy unijne fundusze. Pomimo wielu działań z naszej strony w stosunku do wykonawcy, tempo prac było dalece niewystarczające, dlatego Zarząd Spółki podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z winy wykonawcy – informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Kara finansowa dla wykonawcy
Jednocześnie spółka Tramwaje Śląskie S.A. naliczyła generalnemu wykonawcy karę finansową wynikającą z zapisów umowy oraz wezwała firmę NDI do przystąpienia we wtorek 10 stycznia do inwentaryzacji wykonanych robót.
Tramwaje Śląskie dodają, że po wykonaniu prac inwentaryzacyjnych i przygotowaniu dokumentacji ogłoszony zostanie przetarg na dokończenie robót. Na razie zakres prac w zakresie tramwajowym wynosi około 30 procent.
Remont linii nr 14 w Mysłowicach
Przygotowana w ubiegłych latach inwestycja ma poprawić jakość zniszczonych wcześniej torów i ulic wzdłuż przecinającej śródmieście Mysłowic tramwajowej linii nr 14, która łączy mysłowicki dworzec kolejowy i centrum z centrum Katowic.
Zadanie w zakresie tramwajowym obejmuje przebudowę blisko półtorakilometrowego odcinka linii tramwajowej, która biegnie w jezdni ulic:
- Bytomskiej,
- Starokościelnej,
- Szymanowskiego
- Powstańców wraz z dobudową drugiego toru oraz pętli w sąsiedztwie dworca kolejowego i torowiska wydzielonego do mostu nad Przemszą.
W sumie to prawie 5 kilometrów pojedynczego toru.