Nie potrzeba żadnych badań, żeby wiedzieć, że 99% mieszkańców Sosnowca nie zamieszkałoby nigdzie indziej. 1% stanowią osoby, które chciałyby zamieszkać w Rybniku"
Billboard o takiej treści zawisnął... na stronie miasta Sosnowiec. - To oczywiście „inspiracja” słynnymi bilbordami Fundacji Kornice. Śledzimy przekaz publikowany w całej Polsce w kampaniach wielkoformatowych. Ostatnie billboardy fundacji dotyczą informacji o wynikach badań naukowych w sprawie trwałości małżeństw. Nie dotarliśmy do badań potwierdzających informacje przedstawione przez fundację. Mamy za to własne „badania” - mówi Rafał Łysy, rzecznik sosnowieckiego magistratu.
W tym samym czasie Rybnik "zwiesił" takie same billboardy na swoich social mediach zmieniając tylko nazwy miast w odpowiednich miejscach.
Badania wykonane parę lat temu w USA pokazują, że 50% małżeństw cywilnych kończy się rozwodem, małżeństw sakramentalnych rozpada się 33%. W przypadku kościelnych małżonków, którzy chodzą razem regularnie do kościoła, to już tylko 2%. Spośród małżeństw kościelnych, które chodzą do kościoła i wspólnie się modlą, rozwodzi się tylko jedne na tysiąc.
Problem w tym, że takich badań nikt do tej pory nie wykonał. Co więcej, jak na kampanię billboardową, jest ona zupełnie nieczytelna, bowiem żaden kierowca nie jest w stanie przeczytać tak długiego tekstu prowadząc swój pojazd. Kontrkampania Sosnowca i Rybnika natomiast spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. I to na tyle, że miasto Rybnik postanowiło jeden billboard wydrukować i zawiesić na terenie miasta.
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fmiastososnowiec%2Fposts%2Fpfbid02DumDjoirRGjSG4LenuuMATn9oEZYvJzkpXFSP8KtbJEskWKrBfnGwVqBUtC898Nal&show_text=true&width=500" width="500" height="609" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>