Duże zmiany na śląskim odcinku autostrady A1. Od wtorku 12 października wprowadzona została nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Tym samym na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.
Zdecydowanie poprawi się przepustowość na tym odcinku, a dzięki temu poprawie ulegnie komfort jazdy. Kolejną nowością dla kierowców na 24-kilometrowym odcinku pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem będzie uruchomienie w pełnym zakresie węzła Kamieńsk (połączenie A1 z drogą wojewódzką nr 484). Oznacza to, że na trasie zniknie ostatnie „wąskie gardło”, co bez wątpienia dodatkowo poprawi płynność jazdy.
To nie koniec dobrych wieści z A1
To nie koniec zmian, które radykalnie wpłyną na poprawę przejazdu przez budowaną autostradę A1. Już w przyszłym tygodniu udostępnione zostanie 6 km nowej, zachodniej jezdni (od granicy województw w kierunku południowym) na odcinku od granicy województwa śląskiego i łódzkiego do węzła Częstochowa Północ.
Będzie to oznaczało, że kierowcy jadący w stronę Katowic będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, czyli docelowy przekrój nowej trasy. Jadący w przeciwną stronę będą nadal dysponowali dwoma pasami ruchu. Pozostałe dwa będą wykorzystywane jedynie do kontynuacji prac przez wykonawcę, co zdecydowanie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku w trakcie prowadzonych prac.
Wkrótce trzy pasy na kolejnym odcinku...
Za kilka tygodni planowane jest definitywnie zakończenie prac na odcinku od Radomska do granicy woj. śląskiego i łódzkiego i ten 7-kilometrowy fragment drogi stanie się pełnoprawną autostradą, gdzie będzie można poruszać się po trzech pasach ruchu w każdym kierunku z prędkością do 140 km/h.
...i kolejne jezdnie w pełnym przekroju
W tym roku kierowców czekają jeszcze dwie poważne zmiany dotyczące odcinków autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego: Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk - Radomsko. Na obu mają być dostępne obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Pozostałe prace, jakie będą do wykonania, nie powinny w żaden sposób ograniczać przejazdu.
Źródło: GDDKiA