Na całym odcinku droga rowerowa i chodnik będą odseparowane od siebie zielenią, a w miejscach, gdzie odstęp będzie większy, zamontowane zostaną ławki.
Ze względu na wytyczne Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na kilkudziesięciometrowym odcinku w pobliżu pałacu Schoena przy ul. 1 Maja droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni mineralno-żywicznej.
Na pozostałym odcinku będzie wykonana z czerwonego asfaltu. Z kolei chodnik na całej długości będzie z nawierzchni mineralnej.
– Mniej więcej w połowie Bulwaru zamienimy stronami drogę rowerową z chodnikiem, tak by kabel przebiegał pod chodnikiem, który w razie awarii łatwiej rozebrać – powiedział nam Jeremiasz Świerzawski, zastępca prezydenta Sosnowca.
Firma Drogomax z Tarnowskich Gór, która za prace otrzyma 1,2 mln zł wykona zadanie do końca września