Rudzki magistrat zwiększa zakres bezpośredniej obsługi mieszkańców

i

Autor: UM Ruda Śląska Rudzki magistrat zwiększa zakres bezpośredniej obsługi mieszkańców

Rudzki magistrat zwiększa zakres bezpośredniej obsługi mieszkańców

2020-06-02 8:56

Urzędnicy wrócili do pracy – a rudzki magistrat zwiększa zakres bezpośredniej obsługi mieszkańców. Jednak zanim wybierzemy się do urzędu trzeba umówić się na wizytę telefonicznie. To jedyna możliwość, żeby zachować reżim sanitarny przy bezpośredniej obsłudze mieszkańców.

Rudzki magistrat zwiększa zakres bezpośredniej obsługi mieszkańców. Do pracy stacjonarnej wróciła już cała załoga urzędników. Dzięki temu większa liczba klientów będzie mogła załatwić swoje sprawy osobiście. Tak, jak do tej pory, termin wizyty w urzędzie trzeba będzie uzgodnić telefonicznie.

To jedyna możliwość, żeby zachować reżim sanitarny przy bezpośredniej obsłudze mieszkańców. Nie mamy odpowiednich warunków lokalowych, by w aktualnej sytuacji epidemicznej znów otworzyć na oścież drzwi magistratu. Musielibyśmy przebudować urząd, a takich możliwości niestety nie mamy – mówi prezydent miasta Grażyna Dziedzic.

Od 25 maja urzędy administracji publicznej są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych. Rudzki Urząd Miasta zapewniał ją już wcześniej, nie oznacza to jednak, że praca magistratu wygląda tak, jak przed epidemią koronawirusa. Mieszkańcy są obsługiwani po wcześniejszym umówieniu wizyty. – W ten sposób unikamy kolejek i tłoku na korytarzach, a także skracamy czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Przede wszystkim jednak nie narażamy mieszkańców na zakażenie koronawirusem – podkreśla prezydent Dziedzic.

Ograniczenia dotyczą również ślubów udzielanych w Urzędzie Stanu Cywilnego, w których aż do odwołania uczestniczyć będzie maksymalnie 15 osób. Podczas wizyty w urzędzie wymagane jest zasłonięcie nosa i ust. Przy wejściu znajduje się dozownik z płynem do dezynfekcji rąk. Oczekujący na swoją kolej przebywają przed budynkiem i powinni zachować wymagany przepisami dystans od siebie.

Warto pamiętać, że wiele spraw można załatwić bez wychodzenia z domu za pośrednictwem platformy ePUAP. Nadal funkcjonuje również skrzynka podawcza przy wejściu do budynku Urzędu Miasta od placu Jana Pawła II. Wrzucane do niej pisma należy umieścić w zaklejonej, odpowiednio opisanej kopercie, na której należy umieścić: imię i nazwisko wnioskodawcy/nadawcy, numer telefonu kontaktowego oraz określenie, jakiej sprawy dotyczy pismo. Niestety, w przypadku przesyłek wrzucanych do skrzynki podawczej, nie ma możliwości uzyskania potwierdzenia nadania.

 

Robot, który może pomóc personelowi medycznemu
QUIZ Najdziwniejsze zwierzęta świata. To jeden z najtrudniejszych quizów
Pytanie 1 z 10
Samogłów to: