System łączności radiowej zarządzania kryzysowego w Rudzie Śląskiej przeszedł modernizację. Urządzenia zostały wymienione z analogowych na cyfrowe, tak aby były dostosowane do zmieniających się w przyszłym roku przepisów.

i

Autor: UM Ruda Śląska

Wiadomości

Ruda Śląska: Modernizacja systemu łączności zarządzania kryzysowego. Inwestycja kosztowała 100 tys. zł

2024-05-13 12:43

System łączności radiowej zarządzania kryzysowego w Rudzie Śląskiej przeszedł modernizację. Urządzenia zostały wymienione z analogowych na cyfrowe, tak aby były dostosowane do zmieniających się w przyszłym roku przepisów.

Nowy system łączności radiowej zarządzania kryzysowego w Rudzie Śląskiej

W Rudzie Śląskiej system łączności radiowej, który wykorzystywany jest do zarządzania kryzysowego na terenie miasta, przeszedł modernizację. Inwestycja polegająca na zamianie systemu z analogowego na cyfrowy kosztowała 100 tys. zł.

Potrzeba modernizacji systemu wynikała ze zmiany przepisów. Od 1 stycznia 2025 roku zakończy się okres wsparcia dla łączności na kanałach analogowych w sieciach radiowych zarządzania kryzysowego.

- Łączność to kluczowy element systemów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności czy obrony cywilnej dlatego inwestycje w tym zakresie jest bardzo istotne. Sprawnie funkcjonująca, nowoczesna sieć umożliwia koordynację działalności służb i miejskich jednostek organizacyjnych, realizujących zadania z zakresu ratownictwa, powszechnego alarmowania oraz powiadamiania i ostrzegania ludności - powiedział wiceprezydent Rudy Śląskiej, Jacek Morek.

Montaż anten radiowych i nowe radiotelefony

W ramach modernizacji zamontowano anteny bazowe na dachach instytucji posiadających służby dyspozytorskie oraz zakupiono radiotelefony stacjonarne, oraz przenośne odpowiedniej jakości i wymaganym standardzie, które rozdysponowano w siedzibach podmiotów współtworzących system wczesnego ostrzegania na terenie miasta.

Nowe radiotelefony trafiły do rudzkiej komendy policji, placówki straży granicznej, komendy straży miejskiej, komendy straży pożarnej, ochotniczej straży pożarnej, szpitala miejskiego, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz podmiotów realizujących zadania dotyczące energetyki cieplnej i zimowego utrzymania dróg.

Punkt centralny sieci bez zmian pozostał w siedzibie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rudzie Śląskiej.