Ogromne korki tworzą się na trasie DK 86 od Sosnowca do Katowic z powodu remontu nawierzchni. Na dodatek od kilku dni trwa także remont wiaduktu na drodze 86 przy M1 w Czeladzi, zniszczonego rok temu przez koparkę. W czwartek 20 października kierowców czekają nowe utrudnienia na tej trasie.
Prace remontowe wiaduktu na DK 86 rozpoczęły się od przebudowy przewiązek, co oznaczało konieczność wyłączenia z ruchu szybkich, lewych pasów ruchu na jezdniach w obu kierunkach. Po przygotowaniu przewiązek został wdrożony kolejny etap czasowej organizacji ruchu, czyli wyłączenie z ruchu jezdni drogi krajowej nr 86 w kierunku Katowic. Ruch przeniesiony został na jezdnię w kierunku Częstochowy, gdzie pojazdy poruszają się po jednym pasie w każdym z kierunków. W tym czasie wykonawca odnawia zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej wiaduktu drogowego oraz konstrukcji wsporczej pod rurociągiem. Po wykonaniu tych robót ruch zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Katowic. I właśnie to ma się stać planowo w czwartek, 20 października.
Zniszczony wiadukt na DK 86 jest remontowany
Od czwartku kierowcy będą musieli jechać inną jezdnią pod wiaduktem na DK 86. Wtedy rozpoczną się główne naprawy, obejmujące m.in.
- wzmocnienie uszkodzonych dźwigarów wiaduktu drogowego,
- wymianę części konstrukcji wsporczej rurociągu
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji.
Przebudowane docelowo przewiązki wykorzystane zostaną w trakcie robót związanych z rozbiórką i budową przylegającego do wiaduktu drogowego obiektu tramwajowego. Ich wykonanie planowane jest na rok 2023 w ramach odrębnego zadania.
Korki na DK 86: kiedy koniec remontu?
Remont wiaduktu na DK 86 za kwotę prawie 1,8 mln zł wykonuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. Prace powinny zakończyć się do 30 listopada 2022 r. - to równo rok po wypadku, w wyniku którego koparka przewożona na lawecie zniszczyła ten wiadukt.
Przypomnijmy, że 30 listopada 2021 r. wiadukt został uszkodzony przez transportowaną na samochodzie ciężarowym koparkę. W wyniku uderzenia w spód konstrukcji wsporczej oraz nośnej wiaduktu drogowego doszło do deformacji dźwigarów głównych i konstrukcji wsporczej, oraz uszkodzenia ciosu łożyska stałego wiaduktu. Doszło również do całkowitego wysunięcia się łożysk elastomerowych konstrukcji wsporczej pod rurociąg oraz uszkodzenia systemu odwodnienia konstrukcji wsporczej. Inspekcja uszkodzeń oraz późniejsza ekspertyza potwierdziły, że do czasu wykonania remontu korzystanie z obiektu jest bezpieczne.