Każde miasto jest oceniane w różnych kategoriach, a końcowy wynik punktowy decyduje o tym, które z nich jest najbardziej przyjazne dla zmotoryzowanych Polaków. Jakie to kategorie?
-
średnia osiągana prędkość jazdy w centrum i na jego obrzeżach,
-
liczba zgłoszonych kolizji,
-
dostępność infrastruktury parkingowej,
-
ceny paliw,
-
koszty ubezpieczeń
-
koszty wymiany opon.
-
dostępność systemów carsharingowych i infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych
-
udogodnienia związane z infrastrukturą Park N Go oraz Park N Ride, dodane do puli w tym roku.
Decyduje suma punktów
Co ciekawe większe miasta oceniane są w skali od 1 do 9 punktów, natomiast mniejsze od 1 do 10. A o tym, które jest najwyżej w klasyfikacji - decyduje ich suma
Ranking dla miast powyżej 300 tysięcy mieszkańców
Tu choćby śląskie miasta chciały, się nie załapią. To kategoria dla tych bardzo zaludnionych miast. A które jest najbardziej przyjazne? Gdańsk. I to trzeci raz z rzędu, więc nie powinno to być zaskoczeniem. Na pozostałych miejscach podium znajdują się Bydgoszcz i Kraków. Które zamieniły się ze sobą zeszłorocznymi miejscami. Dalsza klasyfikacja prezentuje się następująco:
- 4. Szczecin
- 5. Warszawa
- 6. Łódź
- 7. Lublin
- 8. Poznań
- 9. Wrocław
A jak prezentuje się ranking miast mniej zaludnionych? To w tej kategorii "startowały" miasta województwa śląskiego.
Jak im poszło? Zobacz w galerii
Link do pełnego raportu w serwisie OPONEO -> www.oponeo.pl/ranking-miast-przyjaznych-kierowcom