Miasto Katowice złożyło do Metropolii wnioski o dofinansowanie budowy szybkiej drogi rowerowej, która połączy Katowice z Mysłowicami. Na terenie GZM łącznie ma powstać 120 km szerokich, odseparowany i szybkich tras rowerowych, które zostaną wybudowane dzięki finansom pochodzącym z Metropolii.
Velostrada Katowice – Mysłowice
Droga rowerowa będzie miała swój start w Katowicach Brynów. Velostrada będzie biegła wzdłuż nieczynnej linii kolejowej, obok doliny Trzech Stawów i w dalszym biegu przez Giszowiec.
Następnie w kierunku Mysłowic będzie przebiegać wzdłuż ulicy Mysłowickiej, docierając do granicy z Mysłowicami i dalej wzdłuż ul. Mikołowskiej, aż do rejonu ronda Rotmistrza Pileckiego.
Roboty budowlane, według planów mają rozpocząć się wiosną 2023 roku. Pierwszy odcinek Metropolitalnej Sieci Tras Rowerowych to Velostrada nr 6 relacji Katowice (Brynów, Giszowiec) – Mysłowice.
W związku z tą trasą Urząd Miasta Katowice oraz spółka Katowickie Inwestycje złożyły wnioski o finansowanie. Dotyczą one zakupu 10 nieruchomości po kolei piaskowej, niezbędnych do budowy Velostrady od Giszowca w stronę Mysłowic, a także projektu budowlanego odcinka tej autostrady rowerowej pomiędzy katowickimi Brynowem a Giszowcem. Wartość tych dwóch dofinansowań GZM to ponad 900 tys. zł.
Polecany artykuł:
Metropolitalna Sieć Tras Rowerowych
Cały proces związany z budową Metropolitalnej Sieci Tras Rowerowych rozpoczął się w 2020 r. Przedstawiciele Metropolii musieli stworzyć koncepcje wielowariantowe i określenić wstępne przebiegi. Wykonano też wizje terenowe. Zarząd dogadywał się także z instytucjami zajmującymi się lasami, wodami, kolejami, a na koniec odbyły się negocjacje z gminami członkowskimi GZM w zakresie formy współpracy.
W maju 2022 r. podpisano porozumienia na wykonanie kilku odcinków Velostrad na terenie całej Metropolii. W następnych miesiącach podpisywano zgody na pozostałe Velostrady. W sumie założono realizację 8 metropolitalnych dróg rowerowych.
Polecany artykuł: