Prace nad budową ostatniego fragmentu zachodniej obwodnicy Gliwic idą pełną parą. Obecnie powstaje tam kanalizacja deszczowa i zbiorniki retencyjne. Z kolei na przecięciu trasy z potokiem Ostropka wznoszone są podpory przyszłego mostu, którym w przyszłym roku pobiegnie ślad gotowej obwodnicy.
W obrębie skrzyżowania z ul. Daszyńskiego uruchomiono już wyjazd z budowy obwodnicy. Niemal na finiszu jest też pierwszy etap robót w obrębie przyszłego skrzyżowania obwodnicy z ulicami Sowińskiego i Okulickiego. Pozwoli to przywrócić wcześniejszy układ komunikacyjny oraz dojazd do ogródków działkowych. Ale wcale nie oznacza końca praw w tym rejonie. Zgodnie z zapowiedziami, roboty rejonie potrwają do jesieni i obejmą m.in. wykonanie sygnalizacji świetlnej.
Budową ostatniego fragmentu zachodniej obwodnicy miasta zajmuje się konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A. oraz Eurovia POLSKA S.A. Koszt inwestycji to ok. 45 mln zł. Środki pochodzą z budżetu miasta, ale Gliwice będą się starały o pozyskanie dofinansowania zewnętrznego.
Droga odciąży miejskie ulice i usprawni przejazd przez Gliwice
Odcinek powstający od ul. Daszyńskiego do ul. Sowińskiego będzie drogą jednojezdniową, z jednym pasem ruchu w każdą stronę (z możliwością dobudowy w przyszłości drugiej jezdni). Na obu końcach drogi znajdą się skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, w planach jest też budowa skrzyżowania z przyszłą obwodnicą Ostropy.
W ramach inwestycji powstanie również bezpieczny przejazd dla rowerzystów. Cała trasa będzie oświetlona z wykorzystaniem energooszczędnego oświetlenia LED. W okolicy zabudowań przy ul. Daszyńskiego staną ekrany akustyczne.
Budowa odcinka zachodniej obwodnicy ma na celu odciążenie miejskich ulic od ruchu samochodowego i ułatwienie przejazdu przez Gliwice. Docelowo obwodnica będzie się nazywać Drogą Krajową nr 78.