Niemiecka drogeria chce podbić polski rynek. Do końca roku podwoi liczbę swoich sklepów

i

Autor: mat. prasowe/dm.pl Niemiecka drogeria chce podbić polski rynek. Do końca roku podwoi liczbę swoich sklepów

Sklepy

Niemiecka drogeria chce podbić polski rynek. Do końca roku podwoi liczbę swoich sklepów

Niemiecka sieć dm-drogerie ma wielkie plany dotyczące polskiego rynku. Choć na polskim rynku są stosunkowo od niedawna i jak na razie zaliczają straty, to przedstawiciele tej marki są spokojni i mówią wprost, że są dopiero w rozruchu i to, co najlepsze, dopiero nastąpi.

Niemiecka sieć drogerii podwoi liczbę swoich sklepów

W Polsce są obecni od 2022 roku, a pierwszy sklep otworzyli we Wrocławiu. Niemiecka sieć dm-drogerie przedstawiła właśnie sprawozdanie finansowe, które co prawda nie pokazuje najlepszych  wyników, ale zarząd podkreśla, że "Spółka jest w fazie rozruchu". W trakcie roku obrotowego, który trwał od 1 stycznia 2022 r. do 30 września 2023 r., spółka poniosła stratę w wysokości 121,24 mln zł. Jak informuje portal dlahandlu.pl, który dotarł do sprawozdania, przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów w tym okresie wyniosły 78,58 mln zł.

Faza rozruchu, która rozciąga się na kilka lat, charakteryzuje się wysokimi kosztami stałymi, np. dla pracowników w centrali i centrach dystrybucyjnych, i tylko powoli rosnącymi przychodami ze sprzedaży. Rezultatem jest nieunikniona sytuacja pojawiających się strat, która również była oczekiwana - wyjaśnia zarząd w sprawozdaniu. 

DM-drogerie podwoi liczbę sklepów. Cel jest o wiele większy

Obecnie na polskim rynku znajduje się znajduje się łącznie 27 drogerii. Znajdziemy je w województwach: 

  • Śląskim - Myślenice, Wodzisław Śląski, Żory, Żywiec
  • Dolnośląskim - Dobrzykowice, Jelenia Góra, Legnic, Lubań, Wrocław, Żerniki Wrocławskie
  • Małopolskim - Chrzanów, Kraków, Tarnów
  • Opolskim - Opole, Gogolin
  • Podkarpackim - Ropczyce
  • Wielkopolskim - Baranów k. Kępna, Grodzisk Wielkopolski, Krotoszyn, Leszno
  • Łódzkim - Bełchatów

Niemiecka marka ma jednak plany podwojenia sieci swoich drogerii do końca 2024 roku. W sprawozdaniu spółka poinformowała, że na dzień 30.09.2023 r. otwartych było 18 oddziałów oraz podpisano kolejne 23 umowy najmu oddziałów. 

Dm-drogerie konkurencją dla Rossmanna?

Niemiecka sieć jest jednym z największych graczy na europejskim rynku drogeryjnym. W jego ofercie znajduje się ponad 12,5 tys. produktów, z czego 28 to marki własne. Znajdziemy tam perfumy, kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły dla dzieci i zwierząt. W Polsce na ten moment zatrudnionych jest przez dm-drogerie około 240 osób. Jak wynika z zapowiedzi, ta liczba powinna wkrótce się zwiększyć.

QUIZ Czy umiesz robić zakupy i mówić po śląsku? Ślązacy to docenią

Pytanie 1 z 13
Na rozgrzewkę coś prostego. Co to jest krepel?