Część I – przejście podziemne, Część II – drogowa, w ramach którego powstanie parking wraz z trasami rowerowymi obejmującymi obszary Piasek – Stare Miasto – Promenada – Brzęczkowice – Rymera – Chopina.
Parking Bike&Ride powstanie przy ul. Oświęcimskiej w rejonie przejścia podziemnego. Zadanie obejmuje nie tylko budowę samego parkingu, ale także modernizacja tunelu łączącego ul. Oświęcimską z ul. Powstańców.
W pierwszej części projekt przewiduje m.in.: remont i przebudowę istniejącego przejścia wraz z zadaszeniem nad zejściami, budowę windy jako elementu komunikacji pionowej, a także obiektów małej architektury, odtworzenie schodów ruchomych, budowę wiat na rowery oraz zadaszenia dla pasażerów, czekających na komunikację miejską, powstanie pylonu samoobsługowego do naprawy rowerów, przebudowanie murów oporowych od strony północnej, montaż oświetlenia, a także nasadzenie drzew ozdobnych i trawy.
Drugi element inwestycji to budowa dróg rowerowych jako dróg dojazdowych dla budowanego parkingu. Powstanie Zintegrowane Centrum Przystankowe, gdzie połączone zostaną parkingi rowerowe z przystankami komunikacji miejskiej. Trasy rowerowe zostały podzielone na szlaki oznaczone kolorami:
1. Szlak pomarańczowy: łączyć będzie ze sobą południową część miasta Osiedle Powstańców Śląskich z północną – Stare Miasto i ul. Boliny.2. Szlak czerwony: rozpoczynać się będzie od skrzyżowania ul. Oświęcimskiej z ul. Gen. J. Ziętka i następnie skręca w ul. Mickiewicza.3. Szlak niebieski: punktem początkowym jest skrzyżowanie ul. Chopina z ul. Armii Krajowej. Ciągnie się dalej wzdłuż ul. Chopina. Południowa odnoga tej trasy skręca z ul. Chopina śladem alejki parkowej, znajdującej się za budynkami wielorodzinnymi przy ul. G. Morcinka, aż do ul. Kwiatowej i dalej wzdłuż ul. Armii Krajowej do skrzyżowania z ul. A. Mickiewicza i szlaku zielonego. Ponadto szlak niebieski łączy ze sobą szlak czerwony i szlak żółty.4. Szlak zielony: rozpoczyna się od skrzyżowania ul. A. Mickiewicza z ul. Szpitalną i biegnie do końca ul. A. Mickiewicza.5. Szlak żółty: początek to skrzyżowanie ul. F. Chopina i ul. S. Moniuszki, a kończy się za terenem Szkoły Podstawowej nr 4 (dawniej Gimnazjum nr 1), gdzie obecnie znajduje się Miasteczko Rowerowe.
W ramach części drugiej przewiduje się również montaż obiektów małej architektury, takich jak m. in. wiata rowerowa, stojaki rowerowe, pochylnia dla rowerów, samoobsługowa stacja naprawy rowerów wyposażona w narzędzia i stacjonarną ręczną pompkę, tablice informacyjne z mapą tras rowerowych, koszy parkowych czy ławek.