Dąbrowa Górnicza: na Gołongu wygodniej i bezpieczniej, dzięki inwestycji
Rozpoczęły się odbiory nowego układu torowo-drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg - poinformował magistrat na swojej stronie internetowej. W ramach inwestycji powstały m.in. ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.
- Wprowadzone w tym miejscu rozwiązania - z dwoma rondami po obu stronach torów, chodnikami i drogami rowerowymi, a przede wszystkim z możliwością przejazdu pod wiaduktem, który zastąpił przejazd z rogatkami - upłynniają ruch i podnoszą bezpieczeństwo - napisał, w mediach społecznościowych, Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Teraz - jak już zostało to wspomniane - rozpoczęły się odbiory, ale pod koniec kwietnia tego roku otwarta została najważniejsza część tej inwestycji - chodzi o drogę pod nowym wiaduktem, który zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy z rogatkami. Pod wiaduktem znalazł się jeszcze chodnik oraz droga dla rowerów.
Ponadto na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. Z kolei w miejscu starego peronu została zachowana rezerwa dla torów kolei dalekobieżnej. Dzięki temu w przyszłości będzie można oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.
A co z modernizacją dworca na Gołonogu?
Należy także nadmienić, że część inwestycji, która była związana z budową nowych miejsc parkingowych, będzie realizowana w kolejnym etapie. Dlaczego? - Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca - wyjaśnia prezydent Dąbrowy Górniczej. To samo tyczy się dworca kolejowego. - Jeśli uregulowane zostaną sprawy własnościowe i kolej zdecyduje się na modernizację budynku, gotowi jesteśmy do wynajęcia powierzchni, tak jak to zrobiliśmy w przebudowanym dworcu w centrum miasta - dodaje prezydent Marcin Bazylak.
Przypomnijmy, że wartą 67,5 mln zł inwestycję zrealizowała dąbrowska spółka Nowak - Mosty na zlecenie miasta i PKP PLK.