Wspólne działania na rzecz rozwoju sieci transportowej łączącej Metropolię z Gdynią (głównie autostrady A1 oraz międzynarodowej linii kolejowej C-E 65), wymian doświadczeń czy pomoc firmom z terenu Śląska i Zagłębia w nawiązywaniu współpracy z Portem Morskim w Gdyni. To główne założenia podpisanego 27 listopada porozumienia.
Metropolia współpracuje z Portem Morskim w Gdyni
– Chcemy tworzyć dobre warunki na rzecz wspierania inwestorów. Atutem Metropolii jest jej strategiczne położenie na przecięciu szlaków komunikacyjnych Europy oraz rozwinięta infrastruktura transportowa i logistyczna – tłumaczy Grzegorz Podlewski, wiceprzewodniczący zarządu GZM.
– Już mieliśmy okazję współpracować z GZM w kwestii rozwoju technologii usług dronowych w obszarze infrastruktury krytycznej. Zależy nam na nawiązywaniu współpracy z podmiotami zaangażowanymi w innowacje. Liczymy, że podjęta kooperacja oparta m.in. na wymianie wiedzy o najlepszych praktykach, może stać się w przyszłości zalążkiem nowych wspólnych przedsięwzięć - tłumaczy z kolei Adam Meller, prezes ZMPG.
Port Gdynia jest nowoczesnym portem uniwersalnym. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych. 2019 rok jest dla niego wyjątkowo udany. Przekroczył już granicę 20 mln ton ładunków. W najbliższych latach zdolności przeładunkowe portu jeszcze wzrosną. Na sztucznym lądzie przy nabrzeżu Śląskim i Szwedzkim, powstanie głębokowodny Port Zewnętrzny.
Polecany artykuł: