Lufthansa Cargo otwiera swoją bazę na lotnisku w Pyrzowicach. Już od stycznia ładunki klientów Lufthansy Cargo, transportowane - z i do Polski - będą konsolidowane właśnie w Pyrzowicach.
- Lufthansa Cargo wydzierżawiła od nas duża powierzchnię magazynową na której będą obsługiwane towary, które w pierwszym okresie, w pierwszych latach będą przygotowywane do transportu lotniczego ale wywożone na ciężarówkach do najbliższych portów do Niemiec. Mam nadzieję, że otwarcie bazy będzie tylko początkiem do szerokiej współpracy i w przyszłości uruchomienia tutaj stałego połączenia lotniczego cargo - mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej pyrzowickim lotniskiem.
Dzięki uruchomieniu pojedynczego punktu integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service) możliwe będzie zwiększenie liczby oferowanych połączeń z Polski do dwóch głównych baz Lufthansy Cargo funkcjonujących na lotniskach we Frankfurcie i Wiedniu. Ponadto dzięki współpracy z lokalnym agentem obsługi naziemnej w Katowice Airport cały proces logistyczny będzie wydajniejszy, co skutkować będzie znaczną oszczędnością czasu, zwłaszcza w przypadku przesyłek tranzytowych.
- Za sprawą zwiększenia naszej działalności w Katowice Airport, możemy zaoferować naszym klientom zarówno częściej realizowane połączenia, jak i przyśpieszony czas transportu. Jest to szczególnie istotne w trakcie kryzysu, kiedy to czas dostawy frachtu, jak i niezawodność całego procesu są kluczowe – mówi Wojciech Ryglewicz, dyrektor ds. sprzedaży i handlingu Lufthansy Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej.
W Katowice Airport, przed dalszą drogą do głównej bazy przewoźnika we Frankfurcie lub do Wiednia, konsolidowane będą ładunki nie tylko z Polski, a także z zagranicznych punktów we Lwowie, Koszycach oraz Ostrawie.
- Od prawie 15 lat stawiamy na dywersyfikację infrastruktury Katowice Airport. Dlatego w południowo-wschodniej części portu stworzyliśmy nową strefę cargo. W 2016 roku uruchomiliśmy nowy terminal towarowy o powierzchni 12 tys. m kw. Od strony południowej obiektu powstał duży parking z drogami wewnętrznymi, a po północnej płyta postojowa dla frachtowców o powierzchni prawie 9 hektarów. W trakcie pandemii koronawirusa, która dla branży lotniczej bez wątpienia jest największym kryzysowy wyzwanie w historii, nie traciliśmy czasu i sfinalizowaliśmy umowę z Lufthansą Cargo. Uruchomienie polskiego hubu RFS tego przewoźnika w Pyrzowicach, to kolejny milowy krok w rozwoju segmentu przewozu ładunków w Katowice Airport – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Katowice Airport jest największym regionalnym lotniskiem cargo w Polsce. W 2019 roku z i do Pyrzowic przewieziono ponad 20 tys. ton ładunków. Rok 2020, pomimo pandemii koronawirusa, port zamknie podobnym wynikiem.